فرمانده گروه تروریستی داعش در جنوب افغانستان، کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با انتشار خبرنامه ای اعلام کرد که ملا عبدالرووف مشهور به “خادم” فرمانده گروه تروریستی داعش در افغانستان ، همراه با پنج تن از همراهانش در ولایت هلمند کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فرمانده گروه تروریتسی داعش حوالی ساعت ۱:۲۸ دقیقه امروز دوشنبه (۲۰ دلو) در ولسوالی کجکی ولایت هلمند در جنوب غرب افغانستان کشته شده است.

در اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی گفته شده که ملاعبدالرووف خادم مسئول گروه داعش در جنوب غرب افغانستان در یک عملیات نظامی در مربوطات قریه سادات ولسوالی کجکی ولایت با ۵ تن از افرادش کشته شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی تاکید کرده است که عبدالرووف یکی از اهداف عمده نیروهای امنیتی افغانستان در یک ماه اخیر بوده است که خوشبختانه در نتیجه یک عملیات کشته شد.

ملا خادم یکی از اعضای ارشد گروه طالبان افغانستان بود، خیرا به گروه تروریستی داعش پیوست و در ولایت‌های جنوب غربی افغانستان به نفع داعش مصروف سربازگیری بود.

براساس گزارشها ملا عبدالرروف “خادم” مدت هفت‌سال را در زندان گوانتانامو سپری کرده و پس از آن‌که در سال ۲۰۰۹ میلادی به کابل انتقال یافته، از زندان فرار کرده و با پیوستن با شورای کویته، تا زمان اعلام پشتی‌بانی از داعش به عنوان عضو ارشد کمیسیون نظامی این شورا مسؤلیت داشته‌است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *