افغانستان خواهان همکاری چین در مبارزه با تروریسم شد

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان از چین خواسته است که دولت افغانستان را در امر مبارزه با تروریسم همکاری بیشتر نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس جمهوری افغانستان ظهر امروز (۲۰ دلو) در دیدار با “لیو جیانچاو” معاون وزارت امور خارجه چین، تاکید کرده است که دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم متعهد است.

همچنین در این دیدار دو طرف در مورد گسترش روابط میان کشورها، مبارزه با تروریسم و همکاری های منطقوی، صحبت کردند.

آقای غنی تاکید کرد که با عوامل که باعث نا امنی و شهادت افراد ملکی در افغانستان می شوند، مبارزه می کنیم و دفاع از مردم را وظیفه خویش می دانیم و در این راستا خواهان همکاری های بیشتر جامعه جهانی نیز می باشیم.

رییس جمهوری افغانستان بار دیگر خواهان همکاری چین در عرصه اقتصادی بخصوص زیربنا ها و مدیریت منابع آب در افغانستان شد.

لیو جیانچاو، معاون وزارت امورخارجه چین نیز از تلاش ها و تعهد رییس جمهور و حکومت افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و از همکاری های کشورش در این زمینه، اطمینان داد.

معاون وزارت خارجه چین، دستآورد های سفر رییس جمهور غنی را در پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ مهم دانست و بخاطر تقاضای رئیس جمهور از جامعه جهانی در جهت مبارزه بیشتر علیه تروریسم، قدردانی کرد.

او با تاکید بر تداوم کمک و همکاری چین با افغانستان، گفت: روابط مردمی بخصوص دیدار های اعضای شورای ملی، جامعه مدنی، جوانان افغانستان و چین می تواند در گسترش و تحکیم روابط میان دو  کشور، مفید واقع شود.

وی گفت که افغانستان برای منطقه اهمیت ستراتیژیک دارد و  این کشور نقطه وصل همکاری های اقتصادی و امنیتی در منطقه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *