علاقمندی افغانستنان برای گسترش روابط دوستانه با چین

ضرار احمدعثمانی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در دیداربا سفیر کشور چین  در کابل اعلام کرد که دولت جدید افغانستان علاقمند ادامهو گسترش روابط و همکاری های دوجانبه با کشور چین است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عثمانی قبل از ظهر روز دو شنبه (۱۴ میزان) با دینگ زیجون سفیر کشور چین مقیم کابل، دیدار کرد.

در این دیدار سرپرست وزرارت امور خارجه کشورمان با اشاره بر اهمیت روابط دوستانه میان افغانستان و جمهوری مردم چین تأکید کرد که حکومت جدید افغانستان نیز علاقه مند ادامه و گسترش روابط و همکاری های دوستانه با چین می باشد.

آقای عثمانی در مورد سفر رسمی دکتر محمد اشرف غنی رئیس جمهوری جدید افغانستان که قرار است از تاریخ ۲۸ الی۳۰ اکتوبر به چین صورت گیرد و همچنان در باره نشست وزرای خارجه پروسه استانبول- قلب آسیا صحبت نمود.

وی گفت: تیم مقدماتی افغانستان باید قبل از ۱۵ اکتوبر به چین سفر نماید تا آمادگی های لازم برای سفر رسمی رئیس جمهوری جدید افغانستان و نشست وزرای امور خارجه پروسه استانبول اتخاذ گردد.

همچنین سفیر چین مقیم کابل نیز ضمن مهم دانستن روابط و مناسبات نیک با دولت افغانستان، تعمیق روابط میان دو کشور را با اهمیت خوانده و سفرهای اخیر مقامات عالی رتبه کشورش را به کابل  نشانه علاقه مندی چین برای تحکیم مزید روابط با افغانستان خواند.

آقای دینگ زیجون از سفر هیات مقدماتی جمهوری اسلامی افغانستان به چین استقبال نموده، وعده داد که جانب چینی تسهیلات لازم را برای سفر هیات افغانی قبل از تاریخ ۱۵ اکتوبر به آن کشور فراهم خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *