سه روز عید با کمترین رویداد های امنیتی در افغانستان

نیروهای امنیتی افغانستان کمترین رویداد های امنیتی را در جریان سه روز عید سعید قربان در این کشور گزارش کرده و تاکید نموده اند که در این ایام نیروهای امنیتی تدابیر ویژه ای امنیتی را روی دست گفته بودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در سه روز عید قربان هیچ موردی که باعث کشته و زخمی شدن نیروهای امنیتی و یا غیرنظامیان در افغانستان شود، رخ نداده است.

وزارت امور داخله افغانستان، با نشر خبرنامه گفته است که در این مدت(سه روز عید قربان) پولیس دو مظنون و یک دزد را دستگیر و چند عدد بمب جاگذاری شده را کشف و خنثی کرده اند.

در نتیجه عملیات نیروهای پولیس، دیروز در ولسوالی اسماعیل خیل ولایت خوست، ۲ تن به ظن دست داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت شدند.

همچنین در ولایت فراه، یک نفرهنگام دزدی از یک دوکان، توسط پولیس بازداشت شد و از سوی هم در ولسوالی های محمد آغه و بره کی برک ولایت لوگر، ۵ حلقه بمب بشکه یی که توسط هراس افگنان طالب  جاز سازی شده بود، کشف و خنثی شد.

براساس معلومات پولیس، یک حلقه بمب از ولسوالی پشت رود ولایت فراه؛ یک حلقه بمب از ولسوالی اوبه ولایت هرات و دو حلقه بمب از شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان کشف و خنثی شده اند.

همچنین  بر اثر عملیات هوایی نیروهای ائتلاف در ولایت میدان وردک، سه تن از هراس افکنان کشه شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *