عبدالله: طالبان در مختل کردن انتخابات شکست خوردند

Afghan women cast their ballots at a polling station in the northwestern city of Herat on April 5, 2014. Afghan voters went to the polls to choose a successor to President Hamid Karzai, braving Taliban threats in a landmark election held as US-led forces wind down their long intervention in the country. AFP PHOTO/AREF KARIMI (Photo credit should read Aref Karimi/AFP/Getty Images)

رییس اجراییه کشور می گوید که طالبان باید بپذیرند که در امر مختل کردن انتخابات پارلمانی با تمامی تلاش های شان شکست خورده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله در نشست امروز (۳۰ میزان) شورای وزیران ضمن قدردانی از حضور پر شور و گسترده مردم در پروسه رای دهی گفت که طالبان در برنامه های شان برای مختل کردن این پروسه ملی شکست خوردند.

او همچنان افزود که حضور گسترده مردم در صفوف رای دهی نمایان‌ گر مبارزه سخت آنان بود؛ چون احتمال انجام حملات تروریستی وجود داشت و طالبان نیز هشدار داده بودند.

از سویی هم طالبان مسلح قبل از برگزاری انتخابات با نشر خبرنامه ای هشدار داده بودند که از تمام امکانات شان استفاده می کنند تا مانع برگزاری انتخابات شوند و همچنان از عالمان دینی خواسته بودند که در این روند اشتراک نکنند.

در همین حال، در نتیجه حملات و انفجارهای روزهای اول و دوم برگزاری انتخابات در سراسر کشور، نزدیک به ۱۰۰ جان باخته و بیش از ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

از سویی هم، رییس اجراییه با ستایش از کارکردهای جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار گفت که از دست دادن وی ضایعه برزگ برای حکومت و ملت افغانستان است و مرگ او تمام شهروندان کشور را به ماتم نشانده است.

جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار همراه با رئیس امنیت ملی این ولایت در حمله روز پنجشنبه (۲۶میزان) در داخل ساختمان ولایت قندهار کشته شده و والی قندهار زخمی شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *