باج گیری امریکا به بهای جان خاشقچی از عربستان

یک روزنامه امریکایی طی گزارش نوشته است عربستان برای سرپوش گذاشتن روی پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی؛ به امریکا ۱۰۰ میلیون دالر پرداخته است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، نیویاریک تایمز گزارش داده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، تابستان سال جاری به دونالد ترامپ؛ پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دالر را مبنی بر با ثبات کردن مناطق آزاد شده از سیطره گروه تروریستی داعش داده بود؛ اما این پول همزمان با مرگ «جمال خاشقچی» در حساب امریکا پرداخت شده است.

این روزنامه امریکایی گزارش داده است که عربستان سعودی این مقدار پول را همزمان با ورود مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا، که برای گفتگو در خصوص ناپدید شدن خاشقچی به عربستان سعودی رفته بود، پرداخته است.

در حال حاضر موضوعی که باعث تعجب شمار زیادی شده است زمان پرداخت این پول است که نیویاریک تایمز نیز به نقل از یک مقام امریکایی نوشت «زمان دریافت این پول تصادفی نیست» این موضوع حتی دریافت کنندگان را شگفت زده کرده است.
«جمال خاشقچی» خبرنگار ۵۹ ساله عربستانی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، سه هفته  قبل برای کارهای اداری مربوط به ازدواجش به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد.

مقامات ترکی گفته اند که این خبرنگار به قتل رسیده است و رسانه های خارجی گزارش دادند که جسد وی پس از قتل، قطعه قطعه شده؛ اما عربستان این روایت‌ ها را رد کرده و مدعی شده اند آسیبی به وی نرسیده است.

این در حالی است که ترامپ گفته بود اگر قتل خاشقچی به دستور سعودی ها ثابت شود، عربستان را شدیدا تنبه خواهد کرد؛ اما پس از گفتگوی تلیفونی با ملک سلمان پادشاه عربستان، گفت: «احتمال دارد عوامل خودسر سبب مرگ این روزنامه نگار شده باشند».

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *