عبدالرب رسول سیاف کاندیداتوری خود را اعلام کرد

 عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب اتحاد ملی و از رهبران جهادی مردم افغانستان کاندیداتوری خود را به عنوان اولین کاندیدای سومین دور انتخابات ریاست جمهوری در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پروفیسور عبدالرب رسول سیاف یکى از شخصیت هاى مطرح جهاد و مقاومت شب گذشته در منزل مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهورى طى صحبتى از تصمیم خود براى کاندیداتوری در انتخابات پرده برداشت.

براساس گزارشها وی گفته است که در صورت موفقیت و رسیدن در پست ریاست جمهورى مصونیت اعضاى بلند پایه دولت را تأمین خواهد کرد.

پیش از این که زمان کمپاین رسمى از سوى کمیسیون انتخابات براى نامزدان پست ریاست جمهورى اعلان شود، برخى از افراد سرشناس کشور  در تلاش  جلب همکارى احزاب سیاسى و نهاد هاى مدنى شده اند.

گفته مى شود احمد ضیا مسعود رهبر جبهه ملى، داکتر عبدالله رهبر ایتلاف ملى و اشرف غنى احمدزى نیز از نامزدان آینده ریاست جمهورى خواهند بود.

این در حالیست که ایتلاف هاى سیاسى گفته اند که آقاى حامد کرزى قصد برگزارى انتخابات ریاست جمهورى را ندارد و مى خواهد به اصطلاح از طریق تدویر لویه جرگه که از سوى تیم سیاسى وى که در آینده نزدیک راه اندازى مى شود مسأله دوام قدرت خود را مطرح و انتخابات را به بهانه هاى گوناگون برگزار نکند اما این گفته ها از سوى سخنگوى ریاست جمهورى رد گردیده است.

براساس گزارشها احتمالا عبدالرب سیاف، مارشال محمد قسیم فهیم را به عنوان معاون اول و محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان را به عنوان معاون دوم خود انتخاب کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *