در گیری ها در سوریه ماهانه ۵ هزارقربانی می گیرد

 معاون دبیرکل سازمان‎ملل متحد طی سخنان گفته است با توجه به وخیم شدن اوضاع در سوریه، ماهانه پنج هزار تن از مردم جان خود را از دست می‎دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ایوان سیمونویچ در سخنانی در شورای امنیت سازمان‎ملل، این اظهارات را مطرح کرد.

به گفته وی، امروز در سوریه، موارد جدی نقض حقوق‎بشر، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت حکم‎فرما است، سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی مرگ‎بار است.

به گفته سازمان‎ملل متحد، در جریان این ناآرامی‎ها بیش از ۹۰ هزار تن از مردم کشته و میلیون‎ها تن نیز آواره شده‎اند.

دمشق اعلام کرده است که ناآرامی و خشونت از خارج از این کشور سازمان‎دهی و هدایت می‎شود و علاوه بر آن گزارش‎هایی موجود است که نشان می‎دهند شمار زیادی از شبه‎نظامیان فعال در سوریه از اتباع خارجی هستند.

دولت سوریه اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‎نظامیان حمایت می‎کنند.

بر اساس شواهد و مستندات موجود، شبه‎نظامیانی از چندین کشور خارجی وارد خاک سوریه شده‎اند تا با دولت بشار اسد رئیس‎جمهور این کشور بجنگند.

شمار زیادی از سازمان‎های بین‎المللی حقوق‎بشر اعلام کرده‎اند که شبه‎نظامیان تحت حمایت خارج در سوریه، در این کشور مرتکب جنایات جنگی شده‎اند.

نیروهای سوری اخیرا عملیات پاک‎سازی موفقیت آمیزی را در این کشور به اجرا گذاشته و شکست سنگینی را به تروریست‎های تحمیل کردند.

عمران الزعبی وزیر اطلاع‎رسانی سوریه در تاریخ ۲۶ ژوئن اعلام کرد، عربستان سعودی از شنیدن خبر موفقیت‎های ارتش سوریه در قبال شبه‎نظامیان، وحشت کرده است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در تاریخ ۲۵ ژوئن در جریان دیداری با جان کری همتای امریکایی خود در جده، تاکید کرد که شبه‎نظامیان سوری باید با تسلیحات ضد تانک و پدافند هوایی مجهز شوند.

الزعبی اعلام کرده است که پول و تسلیحات عربستان سعودی اصلی‎ترین عامل خون‎ریزی در سوریه است.

وی همچنین مدتی پیش اعلام کرده بود که وزیر خارجه عربستان سعودی در خون مردم سوریه غرق شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *