طراحان ترور یک عالم دینی بازداشت شدند

یک ملا امام مسجد و یک افسر برحال پولیس که قصد ترور یک عالم دینی را در شهر کابل داشتند، از سوی موظفین امنیت ملی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی، این ملا امام مسجد و افسر برحال پولیس عضویت شبکه تروریستی حقانی را داشتند.

در خبرنامه آمده است که این افراد باالفعل همراه با یک میل تفنگچه صدا خفه کن بازداشت شدند.

به نقل از خبرنامه:  «نورالرحمن فرزند حبیب‌الرحمن ملا امام مسجد جامع حضرت بلال در ناحیه پنجم و عنایت ‌الله فرزند خان ‌شاه افسر برحال حوزه هشتم پولیس توسط قاری نورآغا مشهور به الماس، فرمانده شبکه تروریستی حقانی در ولایت میدان وردک به شبکه تروریستی حقانی جذب و پلان ترور یک تن از علما را طرح‌ ریزی نموده و به روز جمعه مورخ دوم قوس ۱۳۹۷ ذریعه یک عراده موتر کرولای سراچه به یکی از مساجد شهر کابل رفته تا به ‌وسیله تفنگچه «خپکن ‌دار» پلان خود را عملی و یک تن از عالمان دین کشور را ترور نمایند.»

بر اساس معلومات ریاست امنیت ملی، این دو تروریست قبل از رسیدن به هدف، توسط موظفین این اداره شناسایی و بازداشت شده و به جرمشان اعتراف کردند.

ریاست امنیت ملی در مورد عالم دینی که مورد ترور بوده، معلومات ارائه نکرده است.

ترور عالمان دین در این اواخر افزایش یافته و نزدیک به دو هفته پیش رئیس شورای علمای ناحیه هفتم شهر کابل از سوی افراد مسلح ترور شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *