ترامپ و وعده های خیالی به رهبر کوریای شمالی

رئیس جمهور کوریای جنوبی پس از دیدار با همتای امریکایی خود در حاشیه اجلاس جی ۲۰ گفت که امریکا حاضر است در بدل خلع سلاح شدن کوریای شمالی هر خواسته این کشور را برآورده کند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «مون جائه این» پس از دیدار با دونالد ترامپ ادعا کرد که به وی گفته است در بدل خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، تمام خواسته های کوریای شمالی را برآورده میکند.

«این» افزود که ترامپ گفته است به «کیم جونگ اون» بگو «میخواهم بداند من او را دوست دارم و حاضرم هر چیزی بخواهد برایش بدهم».

ترامپ در حالی سر تسلیم به رهبر کوریای شمالی فرود آورده است که پیونگ یانگ پس از چندبار دیدار با مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا گفت که واشنگتن به دلیل زیاد خواهی اش در پی اجرای توافق یکطرفه است و کوریایی شمالی تا زمان لغو تحریم های اقتصادی این کشور، خلع سلاح هسته ای را به صورت تدریجی ادامه خواهد داد.

اما این رویکرد پیونگ یانگ، با مخالفت شدید ترامپ مواجه شده و گفته است تا زمانی که خلع سلاح هسته ای تکمیل نشود، تحریم ها سرجایش باقی خواهد ماند.

این وعده ها در حالی از طرف ترامپ داده شده است که واشنگتن تعهداتی که در توافق هسته ای برجام  روی کاغذ امضا کرده بود را شکست  و از این توافق به صورت غیر قانونی خارج شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *