طالبان از خانه ها هم بیرون کشیده می شوند

0,,18416951_303,00بعد از تصرف ساحات بیشتر شهر کندز از سوی نیروهای امنیتی، تلاش برای تجسس خانه به خانه برای بیرون کردن طالبان از منازل مردم آغاز می شود.

سید سرور حسینی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز، امروز (چهارشنبه ۱۵ میزان) به خبرگزاری خاورمیانه گفت که دیشب نیروهای امنیتی ساحات بیشتر را پاکسازی کرده و مخالفان را به عقب راندند.

به گفته وی، در حال حاضر زندگی مردم شکل عادی تری به خود گرفته، شماری از دوکانها باز شده و مردم به دنبال تهیه مواد اولیه در بازار حضور دارند.

حسینی اظهار داشت که بیرق سه رنگ کشور در چوک عمومی شهر به اهتزاز درآمده و تلاش برای آغاز تجسس خانه به خانه برای پاکسازی منازل و کاهش تهدید حملات مخالفان، جریان دارد و از امروز این کار شروع می شود.

بر اساس معلومات منبع، وضعیت هنوزهم جنگی است و به صورت صد درصد گفته نمی شود که تجسس خانه به خانه چه وقت به نتیجه می رسد و این اقدام با مشکل و مقابله مخالفان روبرو نخواهد شد؛ اما نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را در این راستا به خرج خواهند داد.

از سوی دیگر، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز با بیان اینکه در درگیری دیشب، ۱۵ طالب کشته شده که اجساد آنها در چوک عمومی شهر کندز باقی مانده بود، تصریح کرد که از ابتدای عملیات بازپس گیری شهر کندز تا حال، بیش از ۴۰۰ مخالف دولت به قتل رسیده است.

قابل ذکر است که شهر کندز از ده روز پیش با حمله طالبان با همکاری جنرالان پاکستانی، سقوط کرده و مردم این شهر هر روز شاهد درگیری و جنگ در این شهر هستند.

Author

About Author