کابل، کندز نمی شود

vlcsnap-2015-08-18-16h17m24s104مقام های امنیتی کابل می گویند که نیروهای امنیتی با جان و خون شان از پایتخت دفاع کرده و وضعیت کابل، مثل کندز نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرحمان رحمان، فرمانده گارنیزیون کابل، امروز (چهارشنبه ۱۵ میزان) در کنفرانس خبری اظهار داشت که نیروهای امنیتی از آخرین داشته هایشان که جان و خونشان است هم برای دفاع از وطن، دریغ نمی کنند.

وی با بیان اینکه در اطراف کابل گشت زنی های منظمی انجام خواهد شد، افزود که تا نیروهای امنیتی، خون در بدن دارند از پایتخت دفاع کرده و نمی گذارند که کابل به کندز تبدیل شود.

رحمان در مورد فعالیت طالبان در ولایت های دیگر به مانند کندز، تصریح کرد :«طالبان این بد را دیگر کرده نمی توانند.»

از سوی دیگر، منبع اظهار داشت که کابل همیشه از ولایت های همجوار خود متاثر بوده و به منظور جلوگیری از فعالیت های مخالفان و یا متاثر شدن از ناامنی و ناآرامی در این ولایت ها، برنامه های همه جانبه در ولسوالیهای همجوار با محمدآغه لوگر، اله سای کاپیسا، جلریز میدان، کهنه خمار و لغمان روی دست گرفته شده است.

بر اساس معلومات فرمانده گارنیزیون کابل، آمادگی لازم نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شده و نیروهای امنیتی توان مقابله با حملات بیرونی را دارند.

در عین حال، رحمان اظهار داشت که در کابل نیروی کافی برای مقابله با حملات وجود دارد و در صورت ضرورت، نیروهای ریزرف نیز موجود هستند تا از آنها کمک خواسته شود.

به گفته وی، گرفتن خانه های کرایی از سوی مخالفان در شهر کابل، نوعی تبلیغات دشمن است و در صورت اینکه به اندازه صفر درصد این احتمال وجود داشته باشد، نیروهای امنیتی با همکاری مردم و وکلای گذر توان جلوگیری از عملی شدن این تبلیغات را دارند.

اما منبع با صراحت اعلام کرد :«ستون پنجم در هر مقامی که باشد را به حیث دشمن و مخالف نظام می دانیم و با آنها برخورد قاطع می کنیم.»

جنرال رحمان همچنین از مردم خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند و برای رسیدن به یک امنیت کامل، تلاش کنند که به باور وی، تحقق این امر نیاز به اعتماد سازی بین مردم و نیروهای امنیتی دارد.

گارنیزیون کابل در حدود چهار ماه پیش برای تامین امنیت هرچه بهتر پایتخت، احیای مجدد شد.

Author

About Author