عبدالله: توافق با اشرف غنی ایجاد حکومت وحدت ملی است

داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات وهمگرایی بعد از ظهر روز پنجشنبه (۲۶ سرطان) در یک نشست خبری در کابل خاطرنشان کرد که توافق صورت گرفته میان او و اشرف غنی احمدی براساس ایجاد یک حکومت وحدت ملی استوار است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله تاکید کرد که این توافق شامل دو موضوع مهم و اساسی که عبارت از توفق تخنیکی و ایجاد حکومت وحدت ملی است که براساس نیاز کنونی ملت افغانستان صورت گرفته و دو جناح در قدرت سهیم هستند.

رهبرتیم اصلاحات و همگرایی افزود که توافق صورت گرفته به هیچ وجهی به عنوان برنده شدن یک تیم بر تیم دیگر نیست بلکه براساس این توافق دو تیم و بدون کدام برتری و نظر به شایسته سالاری در حکومت وحود ملی شامل می شوند تا به خواست ملت افغانستان به صورت اساسی رسیدگی شود.

او گفت: توافق با داکتر اشرف غنی احمدزی صورت گرفته اما در تعهدگذشته اش که به به مردم افغانستان داده بود هیچ تزلزلی رخ نداده است و رای پاک از ناپاک جدا خواهد شد.

آقای عبدالله هرگونه معامله گری در شکست بن بست انتخاباتی را رد کرده و افزود: تعهد هر دو نامزد به ثبات و قانون مندی در کشور است و جریانات گذشته قسمی بود که احتمال یک بحران می رفت و حل آن بدون پا درمیانی آقای کری امکان نداشت.

داکتر عبدالله می گوید که ناظرین تیم اصلاحات از تمامی بخش های تفتیش آرا به شمول انتقال صندوق از ولایات نظارت می کنند.

عبدالله در مورد پست ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات تصریح کرد: “موافقت صورت گرفته است که دو نفر از دو تیم، پست دارالانشا را نظارت کنند و به تمامی معلومات دسترسی داشته باشند که از تیم اصلاحات و همگرایی وحید عمر معرفی شده است.

او افزود موافقتنامه دو جانبه وقتی عملی می شود که نتیجه آرای مردم معلوم شود و هر دو طرف روی اصول موافقتنامه توافق کرده و به آن پابند هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *