حمله برکاروان موتر های محافظان کرزی در ولایت پکتیا

گروهی از شبه نظامیان طالب کاروان موترهای حامل کارمندان دولتی و محافظان امنیتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان را در ولایت پکتیا در جنوب شرق این کشور هدف حمله قراردادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس گزارشهای اولیه گفته می شود هفتاد یا هشتاد موتر حامل کارمندان دولتی و محافظان امنیتی رئیس جمهور کرزی در حال حرکت به طرف ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا بودند که در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا هدف حمله طالبان قرار گرفته است.

این کاروان ارگ ریاست جمهوری قصد بازدید از ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا را داشته و جایی که سه روز پیش یک حمله کنده انتحاری موتر باربری بمب گذاری شده حامل اش در میان انبوه از مردم در بازار ولسوالی ارگون منفجر کرد بر اثر آن دستکم ۹۰ تن از شمول کودکان و زنان کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

گزارش های اولیه از ولایت پکتیا در جنوب شرق کشور حاکی از آنست که درگیری میان طالبان و محافظان امنیتی ریاست جمهوری جریان دارد و در این درگیری دو محافظ آقای کرزی کشته شده اند.

همچنین فایق وحید یکی از سخنگویان رئیس جمهورکرزی اعلام کرد که صبح امروز، قطار وسایط محافظین ریاست جمهوری که به منظور تامین امنیت سفر رئیس جمهور کرزی به پکتیکا، عازم آن ولایت بودند، در حومه شهر گردیز مورد کمین طالبان قرار گرفتند.

به گفته فایق پس از درگیری میان دو طرف، نیروهای کمکی بیشتر از اردو و پولیس ملی فوراً به منطقه رسیدند و حملات دشمن دفع گردید.

آقای فایق افزوده که درگیری پایان یافته است و قطار محافظین به مقصد خویش در حال حرکت اند.

تا هنوز مشخص نیست که آقای کرزی با این کاروان همراه بوده یا خیر و مقام های امنیتی ولایت پکتیا تا کنون در این باره اظهاری نظری نکرده اند.

جزئیات بعدا ………..

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *