بررسی آرای دور دوم انتخابات افغانستان آغاز شد

کمیسیون مستقل انتخابات بررسی (تفتیش) آرای صد در صدی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را با نظارت جدی هئیت ملی و بین المللی از روز پنجشنبه (۲۶ سرطان) در مرکزاین کمیسیون رسما آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که بررسی آراء مطابق قانون و طرزالعمل‌های کمیسیون انتخابات و با نظارت دقیق و جدی سازمان ملل متحد انجام خواهد شد و باید نامزدان ریاست جمهوری نتایج این بررسی را بپذیرند.

بررسی آراء از سه هزار صندوق موجود در شهر کابل که پانزده درصد تمام آراء است، آغاز شده و قرار است آرای ولایات دیگر نیز برای بررسی به کابل انتقال یابد.

به گفته نورستانی روند بررسی آراء با ۳۰ تیم کاری آغاز شده و انتظار میرود با تکمیل شدن شمار ناظران خارجی در آغاز هفته آینده این روند با صد تیم کاری برسد.

مقامات کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که انتقال صندوق های رای از ولایات به مرکز کشور نیز از امروز ۲۶ سرطان آغاز شده است و به احتمال زیاد این انتقالات تا دوم اسد طول خواهد کشید.

به گفته نور محمد نور سخنگوی کمیسیون انتخابات، انتقال صندوق های رای از سوی نیروهای امنیتی کشور، ناتو، آیساف و به همراهی نمایندگان دو ستاد انتخاباتی، سازمان ملل متحد و کمیسیون مستقل انتخابات انجام می شود.

به اساس برنامه کمیسیون مستقل انتخابات، بررسی کل آرای دور دوم انتخابات سه هفته را در برخواهد گرفت و بعدا نتایج نهایی از سوی این کمیسیون اعلام خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *