حکمتیار : رسانه‌ها گفته‌هایم را در مورد جنگ قومی تحریف کرده اند

گلبدین حکمتیار دیروز جمعه (۲۰عقرب) در خیمه لویه جرگه رسانه‌ها را خدمت‌گار بیرونی‌ها و ابزار سرکوب خودش و حزب خود دانست و اظهار داشت که گفته‌های دو روز پیش وی در باره جنگ قومی تحریف شده است و این تحریف را کار رسانه‌ها دانست.

حکمتیار روزچهارشنبه (۱۷ عقرب) در نخستین روز نشست شورای بزرگ مرکزی حزب اسلامی در تالار لویه جرگه، دربارۀ جنگ افغانستان چنین گفته بود: «جنگ که در بخش بخش افغانستان ادامه دارند، این همان جنگ دیروز استند، در این (جنگ) شماری زیادی از باشنده گان غور استند، یکبار همرای آنان بنشینید و از آنان بپرسید که آنجا جنگ میان کی ها استند؟ درمیان دو قوم استند! در تیوری جنگ میان دولت و مخالفان مسلح نیست، جنگ میان دوقوم است. همین حالت در جنگ کندز است، همین حالت در جنگ بغلان است و همین حالت در تمام شمال و در تمام افغانستان وضعیت اصلی جنگ همین گونه است.»

این سخنان حکمتیار واکنش‌های از سوی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه، وزارت دفاع، استاد سیاف، رحمت الله نبیل رییس پشین امنیت ملی افغانستان به همراه داشت.

عبدالله در پنجشیر در مورد اظهارات گلبدین گفت «جنگ افغانستان جنگ قومی نبوده و نیست، تمام فرزندان این کشور در برابر تروریستان می جنگند و در دفاع از کشور قرار دارند.»

استاد سیاف در همین رابطه گفت: اقوام با هم برادر افغانستان هیچ نوع دشمنی با هم ندارند.

همچنان رحمت الله نبیل در بخشی از سخنان خود گفته است که «جنگ جاری در افغانستان نه تنها جنگ قومى نیست بلکه؛ جنگ حق بر باطل است. جنگ روشنى در برابر ظلمت، جنگ براى آینده روشن در برابر گذشته تاریک و بالاخره جنگ وطنپرستان در برابر عمال بیگانه گان است، که بدون شک نیروهاى قهرمان دفاعى و امنیتى ما زیر لواى حق ایستاده اند و براى آینده بهتر این مرز و بوم همه روزه قربانى میدهند. »

جدا از واکش رهبران حکومت وحدت ملی و جریان‌های سیاسی، عبدالهادی ارغندیوال  خودش را رهبر حزب اسلامی خوانده و گفته که حزب اسلامی به نام وی در وزارت عدلیه ثبت است و تا حال میان او و گلبدین حکمتیار در این باره وحدت به میان نیامده‌است.

این در حالیست که چندی قبل از دو حرف که به رسانه‌ها گفته بود انکار کرد؛ یکی در مورد این‌که گفته بود «از امت محمد نباشم که در موجودیت عساکر امریکایی به افغانستان بیایم» و دیگر اینکه « احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان را متهم به همکاری با ISI کرده بود که در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از این حرف‌ها انکار کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *