یک گروپ ده نفری طالبان مسلح در ولایت بغلان به دولت پیوستند

دیروز جمعه (۱۹عقرب) یک گروپ ۱۰ نفری طالبان مسلح در ولایت بغلان سلاح های شان را به زمین گذاشته و به دولت پیوستند؛ که در میان آنان دو کودک ۱۳ ساله که مأمور بر انجام حمله انتحاری نیز شامل استند.

این گروپ ده نفری طالبان مسلح به رهبری ملاحفیظ الله حقانی سالها در برابر نیروهای امنیتی در این ولسوالی جنگیده اند.

ملاحفیظ الله حقانی می‌گوید، آزار و اذیت و باج گیری از مردم که از سوی افراد طالبان مسلح انجام می‌شود، باعث شده است که او و افرادش از قطار این گروه کناره گیری کنند.

حقانی می‌گوید که “بسیار وقت ما ده پهلوی شان بودیم، دیدیم که آنها بسیار کارهای غیر قانونی را انجام می‌دهند، ازین خاطر به دولت قانونی پیوستیم”.

انور و کمال الدین که حدود ۱۳ سال سن دارند و آموزش های حملات انتحاری را در پاکستان فرا گرفته اند، از پیوستن شان به دولت ابراز خرسندی می‌نمایند.

آنان می‌گویند، چندباری به قصد انجام دادن حملات انتحاری به بازار ولسوالی برکه آمده اند؛ اما بنابر دست نیافتن به اهداف شان خود را انتحار نکردند.
در عین حال محمدعلی ابراهیمی فرمانده پولیس ولسوالی برکه دست کشیدن این افراد را از جنگ در تأمین شدن امنیت درین ولسوالی تأثیر گذار می‌خواند.

فرمانده پولیس برکه می‌گوید، حالا دره سای هزاره، گنده‌چشمه، ساحه فلول این ولسوالی امن می‌شوند و همچنان راه ارتباطی گروه طالبان مسلح بر ولسوالی گذرگاه نور قطع خواهد شد.

این درحالیست که پیش ازین مقام های امنیتی در ولایت بغلان از حضور گسترده کودکان در صفوف گروه طالبان مسلح ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این گروه با تبلیغ های فریبنده از کودکان استفاده های ابزاری می‌نمایند.

ولسوالی برکه در همسایه‌گی ولایت های تخار و کندز موقعیت دارد و از بخش های به شدت نا امن ولایت بغلان به شمار می‌رود.

در ماه اخیر طالبان مسلح با راه اندازی چندین عملیات سنگین تلاش کردند که کنترول این ولسوالی را بدست بگیرند؛ اما با مقاومت نیروهای امنیتی حملات آنان عقب زده شد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

 

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *