ترامپ: نمی خواهم بی گناهان را در افغانستان بکُشم

رئیس جمهور امریکا در جریان سخنرانی سالانه اش در کانگره این کشور اظهار داشت که در تلاش است طولانی ترین جنگ امریکا در افغانستان را پایان داده و مانع کُشتن صدها هزار نفر شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ، بامداد امروز (۱۶دلو) به وقت افغانستان، سومین سخنرانی سالانه اش را در مقر کانگره امریکا انجام داد.

وی در بخشی از صحبت هایش در مورد افغانستان و طولانی ترین جنگ امریکا گفت: «در تلاش هستیم تا طولانی‌ ترین جنگ امریکا را پایان دهیم و سربازان را به خانه‌ های خود برگردانیم.»

ترامپ با تاکید بر اینکه نیروهای امریکا ماموریت فوق العاده ‌ای در افغانستان انجام دادند، اظهار داشت که تلاش‌ ها برای برقراری صلح در این کشور جریان دارد.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که پیشرفت ‌های چشمگیر در افغانستان ایجاد شده؛ اما باید این جنگ طولانی پایان یابد.

وی افزود «می خواهیم جنگ ما در افغانستان پایان یابد و سربازان ما به کشورشان برگردند. در نظر ندارم که صدها هزار نفر را در افغانستان بکشم که اکثر آنان کاملاً بی گناه هستند».

ترامپ تاکید کرد که وظیفه امریکا نیست که برای کشورهای دیگر به صفت ادارۀ تنفیذ قانون کار کند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز به شدت در حال رایزنی برای بیرون کردن امریکا از جنگ افغانستان است؛ موردی که برای آن مصارف هنگفتی نیز انجام شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *