بی اعتمادی مردم نسبت به فیصله های نشست قطر

بخش عمده ای از مردم، جوانان و دانش آموختگان کشور نسبت به فیصله های انجام شده در نشست بین الافغانی قطر بی اعتماد بوده و خوش بین نیستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست بین الافغانی قطر هفته گذشته بعد از دو روز با صدور قطعنامه هشت ماده ای به پایان رسید.

در همین رابطه نظرسنجی ای از سوی خاورمیانه برای مدت شش روز راه اندازی شد که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در آن اشتراک کرده و به گزینه های «بلی» و «نخیر» در قبال سوال «آیا به فیصله های نشست بین الافغانی قطر خوش بین هستید؟» پاسخ دادند.

در این نظرسنجی، ۷۰درصد اشتراک کننده گان به گزینه «نخیر» پاسخ مثبت داده و ۳۰درصد نیز خوش بینی شان نسبت به نشست قطر را ابراز کردند.

شماری از کاربران و تعقیب کننده گان خبرگزاری خاورمیانه نیز نظرات خود را در رابطه به این سوال شریک ساختند.

فرهاد مهمند گفته است :«درست که چند جسم افغانی رفت؛ اما این را باید افغانی نه گفت چون طراح آن خارجی است و از قبلاً طراح و دیزاین شده چون که نظر سنجی مکمل افغانها گرفته نشده و شاید که بخیر مردم نه باشد.»

یکی دیگر از کاربران به نام سید شیرالله سادات نیز چنین واکنش نشان داده است «جلسات متعدد روی یک موضوع در شهرهای مختلف چه معنی دارد؟ به هر اندازه تعداد جلسات بیشتر میشود معنی واقعی رسیدن به صلح کمتر میشود».

داود مبارز می گوید «اگر آمریکا بخواهد در افغانستان صلح آمدنی است اگر نخواهد، جرگه و پرگه فایده ندارد، به جز مصارفات اضافی است».

این در حالی است که هیچ شخصی به نماینده گی از دولت در نشست بین الافغانی قطر اشتراک نکرد و عباس ستانکزی رئیس هیئت طالبان در این نشست نیز به صراحت اعلام کرد که نشست قطر تنها یک کنفرانس بوده و فیصله های آن جنبه عملی نخواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *