حمله دوباره کوچی ها به مواضع هزاره ها در بهسود

مردم هزاره در مناطق هزاره نشین ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک یک بار دیگر مورد حمله کوچی ها قرار گرفتند.

احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان وردک در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که کوچی ها در همکاری با طالبان مسلح یک بار دیگر به مردم هزاره در ولسوالی بهسود حمله کردند.

به گفته وی، حملات گسترده کوچی ها بامداد امروز (۲۰سرطان) از مناطق میرهزار و چهارطایفه کجاب بالای مناطق هزاره جات آغاز شده و با مردم محل و نیروهای خیزش مردمی درگیر شدند.

جعفری اظهار داشت که شماری از فرمانده ها محلی طالبان به شمول ملافضل، ملاباران، ملا تگ و گلاب کور در این حمله با کوچی ها همکاری کرده اند.

بر اساس معلومات این عضو شورای ولایت میدان وردک، درگیری اوایل صبح به پایان رسید و بر اساس آماری که به وی رسیده، یکتن از نیروهای خیزش مردمی جان باخته و دو نفر دیگر زخم برداشتند.

جعفری تصریح کرد که با توجه به درخواست از مقام های محلی، تا حال هیچ اقدامی از سوی آنها روی دست گرفته نشده و هیچ کمکی برای حل درگیری صورت نگرفته است.

مناطق هزاره نشین همه ساله مورد تعرض کوچی ها قرار می گیرند و در هیچ کدام از سالهای گذشته اقدام اساسی از سوی مقام های محلی و مرکزی روی دست گرفته نشده است و این در حالی است که رئیس جمهور در ابتدای مبارزات انتخاباتی دوره گذشته بر حل اساسی این مناطق تاکید کرده بود؛ اما حالا این وعده ها نه تنها عملی نشده و بلکه از یاد هم رفته است.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *