آغار دوباره مذاکرات خلیلزاد و طالبان در قطر

وزارت خارجه امریکا می گوید که قرار است که مذاکرات زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور برای صلح افغانستان با طالبان در آینده نزدیک در قطر از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد روز گذشته به کابل آمده و همراه با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه دیدار کرد.

وزارت خارجه امریکا می گوید که قرار است بعد از سفر خلیلزاد به کابل، مذاکرات با طالبان مسلح در قطر دوباره از سر گرفته شود.

مذاکرات خلیلزاد با طالبان در حالی در قطر از سر گرفته می شود که تلاش های ۹ماهه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا به یک باره لغو شده بود.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است که سفیر خلیلزاد دوباره به مذاکرات می‌ پیوندد تا در مورد مواردی با طالبان صحبت کند که منجر به مذاکرات بین ‌الافغانی و حل صلح‌ آمیز جنگ شود.

در عین حال، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ ای گفته است که در دیدار رئیس جمهور غنی و خلیلزاد، روی موضوعاتی چون «آتش‌ بس» و «پرداختن به مخفیگاه‌ های طالبان» صحبت شده است.

همچنین ریاست اجرائیه می گوید که داکتر عبدالله در دیدار با خلیلزاد از تلاش‌ های صلح نماینده ویژه امریکا حمایت کرده است.

نکته بارز گفتگوهای جدید خلیلزاد و طالبان در قطر شاید حضور و یا نقش انس حقانی و دو فرد برجسته طالبان که به تازگی از زندان بگرام رها شدند، باشد که این روند را متغیر بسازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *