آخرین دور کاری اعضای پارلمان افغانستان افتتاح شد

سال پنجم کاری “دور شانزدهم” اعضای پارلمان افغانستان با سخنرانی محمد اشرف غنی، رییس جمهور و با حضور شماری از مقام‌های حکومتی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آخرین دور کاری اعضای پارلمان افغانستان امروز شنبه (۱۶ حوت) رسما آغاز شد و این دوره کاری نمایندگان در جریان سال آینده “۱۳۹۴” هجری شمسی به پایان میرسد و با برگزاری انتخابات پارلمانی اعضای جدید آغاز به کار خواهند کرد.

در مراسم افتتاح آخرین دور کاری اعضای پارلمان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین، دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، دوستم معاون اول ریاست جمهوری، اعضا و روسای دو مجلس، رئیس دادگاه عالی افغانستان، معاونین سابق ریاست جمهوری، شماری از رهبران جهادی، سفیر تاجیکستان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و شماری از اعضای کابینه اشتراک کردند.

آقای غنی در بخش از سخنانش تاکید کرد که اعضای باقیمانده کابینه وحدت ملی را برای گرفتن رای اعتماد بزودی به مجلس نمایندگان معرفی خواهد کرد.

حکومت پیش از این هجده عضو کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به این مجلس نمایندگان معرفی کرده بود که از این جمع، هشت نامزد وزیر و ریاست عمومی امنیت ملی از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفتند.

همچنین عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان روی برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان معین آن تاکید کرد و از ریاست جمهوری خواست که برای برگزاری شفاف انتخابات پارلمانی باید کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی توظیف شود.

با این حال رییس جمهورغنی، سرور دانش، معاون دوم خود را برای ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی افغانستان موظف کرد.

Author

About Author