افراد نقابدار یازده تن از اعضای یک “خانقاه” را در کابل کشتند

افراد مسلح ناشناس نقابدار به یک عبادت گاه مشهور به “خانقاه” بهادریه در غرب شهر کابل حمله کردند و یازده تن از اعضای آن را به گلوله بسته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله حوالی ساعت شش شام امروز (۱۷ حوت) در مربوطات حوزه پنجم پولیس شهر کابل “خوشحال خان” صورت گرفته است.

مقامات در وزارت امور داخله کشته شدن شش نفر را در این حمله تایید کرده اند اما گفته می شود که یازده تن به شمول رییس خانقاه که در این محل گردهم آمده بودند توسط افراد مسلح ناشناس نقابدار تیر باران شده اند.

خانقاه کلمه عربی است واژه پارسی خانگاه می‌باشد. نام‌های دیگر آن “زاویه”،:دویره”، “رباط” و به ترکی استانبولی “تکه” به محل زندگی، آموزش، و گردهم آئی و فعالیت درویشان و صوفیان گفته می‌شود.

براساس گزارشها مهاجمان مسلح نقابدار پس از تیراندازی و کشتن یازده تن از کسانی که در این محل عبادت گردهم آمده بودند، از محل رویداد فرار کردند.

گفته می شود که مهاجمان پنج نفر بوده اند.

تا اکنون چگونگی این حادثه مشخص نشده است اما نیروهای امنیتی به محل رویداد رفته‌اند و تلاش ها برای شناسایی و بازداشت عوامل این رویداد آغاز شده و تاکنون فرد و یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اند.

Author

About Author