چهار قرار داد معادن، با هزینه ۲۰ میلیارد دالر در کشور نهایی شد

مسئولان در وزارت معادن کشور می‎گوید مسوده‎ی چهار قرارداد بزرگ سرمایه‎گذاری در بخش معدن که زمینه جذب بیش از ٢٠ میلیارد دالر را فراهم می‎کند، آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  محمد آصف فروزان، مشاور وزیر معادن گفته است که تمام امور مقدماتی واگذاری این معادن که در شمال شرق، شمال، مرکز و جنوب کشور قرار دارند،  به سرمایه‎گذاران خارجی و داخلی آماده شده است.
وی می افزاید که قرارداد واگذاری معدن طلای ولسوالی”جرم” بدخشان، معدن “مس” خم آب در ولایت سرپل، معدن آهن حاجی‎گک در بامیان و معدن”طلای” زرکشان در ولسوالی مقر غزنی به شرکت‎های خارجی و داخلی آماده شده اما باید تا تصویب قانون معادن از سوی شورای ملی منتظر بمانند.
آقای فروزان افزود، این معادن در مجموع از شرکت‎های خارجی به شرکت های امارات متحده عربی، کانادا، هندوستان، پولند و چند شرکت‎های داخلی واگذار می‎شود.
 وی افزود: قانون معادن که به دری نوشته شده دو ماه پیش از سوی شورای وزیران مورد تائید قرار گرفت و به وزارت عدلیه فرستاده شده است.
مشاور وزیر معادن تاکید کرد که با طی مراحل این قانون در وزارت عدلیه و تهیه متن پشتوی آن، از طریق وزارت دولت در امور پارلمانی به ولسی جرگه فرستاده خواهد شد، این وزارت امیدوار است که این قانون تا آخر هفته جاری برای تصویب آماده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *