آزادی متهمان پرونده سحرگل حقیقت ندارد

مسئولان قضایی در دیوان جزای محکمهء استیناف ولایت کابل گزارش های مبنی بر آزدای متهمان قضیهء خشونت علیه سحرگل زن جوان افغان را، رد کرده و گفته اند فیصلهء محکمه ابتدایه بالای افراد متهم به شکنجهء سحرگل که هر کدام آنان به ده سال حبس محکوم شده مورد تایید این محکمه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این فیصله پس از آن لغو شد که ستره محکمه دوسیهء مربوط را دوباره به محکمهء استیناف کابل ارسال کرد.

صدیق الله حقیق رییس محکمهء استیناف ولایت کابل می گوید، اقدام ستره محکمه پس از آن صورت گرفت که قاضیان مربوط با سحرگل و متهمان صحبت نموده و به اساس یک قرار رهنمودی دوسیه را دوباره به این محکمهء راجع ساختند.

آقای حقیق  روز یکشنبه در صحبت با رسانه ها گفت که دیوان جزای محکمهء استیناف بار دیگر روی قضیهء سحرگل غور نموده و افراد متهم به شکنجهء او را برائت داد.

وی می گوید که فیصلهء دیوان جزای محکمهء استیناف نهایی نیست و تصمیم اخیر در خصوص این قضیه از سوی ستره محکمه گرفته خواهد شد.

سحرگل زن جوان افغان که حدود دو سال پیش به مدت شش ماه از سوی خانوادهء شوهرش در شهر پلخمری ولایت بغلان در یک زیرخانه زندانی شده بود، از سوی نیرو های پولیس نجات داده شد.

سحرگل که در آن زمان ۱۴ سال سن داشت با بد ترین شیوه مورد شکنجه قرار گرفته بود.

محکمهء ابتداییهء حوزهء چهارم شهر کابل سال گذشته افراد دخیل در این قضیه هر یک پدر، مادر و خواهر شوهر سحر گل را به ده سال حبس محکوم کرد.

اما به تازه گی روزنامهء نیویارک تایمز گزارش داده است که حکم این محکمه رد شد و افراد متهم در قضیه همه آزاد گردیده اند.

از سوی دیگر قاضی عبدالوحید آرین زاد عضو دیوان جزای محکمهء استیناف ولایت کابل در صحبت با رسانه ها این مساله را رد کرد که افراد متهم در قضیهء خشونت علیه سحرگل از زندان آزاد شده اند.

اما به گفتهء آقای آرین زاد افراد دخیل در قضیهء شکنجهء سحرگل مطابق به قانون جزا مجازات خواهند گردید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *