آمریکا در مصر چه می کند ؟

براساس این بیانیه، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا بار دیگر تاکید کرده است که امریکا با هیچ گروهی همکاری ندارد و یا از هیچ حزب یا گروه سیاسی خاصی در مصر حمایت نمی‌کند.

به گزراش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پرس تی وی ادوارد پک سفیر پیشین امریکا در عراق  گفت: من فکر می‌کنم که دولت امریکا اندکی درباره این که چه کار باید انجام دهد، سر در گم شده است. این بدان معنا نیست که افراد خاصی در امریکا دقیقا می‌دانند که چه کاری انجام دهند. برخی می‌گویند نباید کاری انجام داد ولی برخی دیگر می‌گویند که ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و گروهی دیگر هستند که می‌گویند ما باید کاری انجام دهیم.

ادوارد پک گفت: من فکر می‌کنم هر کسی که معتقد است امریکا یا هر کشور دیگری می‌تواند مستقیما در حوادث مصر دخالت کند، به شدت در اشتباه است. کاخ سفید  هر گونه دخالت در امور داخلی مصر را رد کرده است.  کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امریکا اصولا ادعاهای دروغین برخی ها در مصر مبنی بر این که ما با احزاب یا جنبش های سیاسی خاصی برای دیکته کردن چگونگی انتقال قدرت در مصر همکاری داریم، رد می‌کند.

همچنین نیویورک تایمز گزارش داده است که سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا به تیم محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر گفته است که رئیس جمهور دفتر ریاست جمهوری را یک ساعت پیش از خلع از سوی ارتش ترک می‌کند.

در همین حال امریکا درباره تحولات اخیر در مصر ابراز نگرانی کرده است و این اقدام را نه محکوم کرده و نه آن را کودتای نظامی خوانده است که این موضوع تردیدها درباره حمایت واشنگتن از تغییر در این کشور منطقه شمال آفریقا را افزایش داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *