ملل متحد دعوت دمشق را پذیرفت

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با “ولادیمیر ماکای”، همتای بلاروسی خود اعلام کرده بود که روسیه به سطح تحقیقات خود در زمینه استفاده مخالفان سوری از سلاح های شیمیایی در حلب مطمئن است و از همین روی با انتشار نتایج این تحقیقات مخالفتی ندارد.

به دنبال انتشار تحقیق روسیه در باره استفاده تروریست های سوریه از سلاح های شیمیایی ، سازمان ملل دعوت دمشق برای اعزام بازرس را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه  بر استفاده مخالفان مسلح سوری از سلاح‌های شیمیایی در حلب تاکید کرد و گفت: اسناد مربوط به این واقعه را به سازمان ملل ارائه کرده ایم.

این درحالی است که پیشتر مخالفان سوری و حامیان غربی آن سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کرده بودند. “مارتین نسیرکی” سخنگوی “بان‌کی‌مون” اعلام کرد که دو بازرس سازمان ملل بنا به دعوت دولت سوریه با سفر به این کشور در باره نحوه تحقیقات در خصوص حملات شیمیایی مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: “آنگلا کین” نماینده سازمان ملل در امر خلع سلاح و “آکه سلستروم” دانشمند سوئدی که از سوی سازمان ملل مأمور بررسی در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه شده، دو فرد دعوت‌شده هستند که به سوریه خواهند رفت.

نسیرکی خاطرنشان کرد که سلستروم و کین این دعوت را پذیرفته‌اند و برای تکمیل مشاوره‌ها در مورد چارچوب‌های همکاری برای انجام تحقیقات مطمئن و مؤثر در زمینه ادعاهای مطرح شده در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، به این کشور خواهند رفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *