وزارت دفاع آمریکا : تا ۲۰۱۵ موشک های ایران به آمریکا می رسد

وزارت دفاع آمریکا در ارزیابی سال ۲۰۱۳ خود از تهدیدات موشکی، نوشته است ایران، چین و کره شمالی به زودی به توان هدف قرار دادن خاک آمریکا دست می‌یابند.
  روزنامه «دیلی‌میل» آورده است که :  وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با انتشار گزارشی مدعی شد سه کشور ایران، چین و کره شمالی به سرعت در حال توسعه توان موشکی خود هستند، به نحوی که این کشورها به زودی قادر خواهند بود خاک آمریکا را هدف حمله اتمی قرار دهند. دیلی‌میل نوشته است این گزارش با استقبال حامیان استقرار سامانه‌‌های دفاع موشکی در آمریکا، روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه بنا بر ادعای این گزارش، چین قادر است به زودی زیردریایی‌های خود را به موشک‌های بالستیکی مجهز کند که می‌توانند از آب‌های چین آمریکا را هدف قرار دهند.
این گزارش را مرکز ملی اطلاعات فضایی و هوایی وزارت دفاع آمریکا تحت عنوان «ارزیابی تهدیدات موشک‌های کروز و بالستیک در سال ۲۰۱۳» تهیه کرده است. در این گزارش ادعا شده است که چین تا ۱۵ سال آینده می‌تواند تعداد سامانه‌های موشک اتمی‌ سطح به سطحی را که می‌توانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند، به ۱۰۰ مورد برساند.
به ادعای این گزارش، پکن به زودی قادر خواهد بود موشک‌های بالستیک JL-2 خود را با برد بیش از ۷ هزار کیلومتر بر روی زیردریایی‌های کلاس «جین» نصب کند.
وزارت دفاع آمریکا در بخشی از این گزارش با اشاره به توان موشکی ایران، ادعا کرده است که تهران قصد دارد تا سال ۲۰۱۵ موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را مورد تست قرار دهد. این گزارش در مورد توان موشکی ایران می‌نویسد: ایران برنامه بلندپروازانه‌ای در مورد موشک‌های بالستیک و موشک‌های فضایی دارد و به صورت مداوم برای ارتقای برد، قدرت تخریب و دقت این موشک‌ها تلاش می‌کند.
کره شمالی هم دیگر کشوری است که در گزارش آمریکا به آن اشاره شده است. بنا بر ادعای این گزارش، کره شمالی موشک‌های بالستیک قاره پیمای «هواسانگ – ۱۳» را تست کرده است. این موشک‌ها قادرند اهدافی در فاصله ۵۵۰۰ کیلومتری را هدف قرار دهند، هرچند که در این گزارش اشاره شده است که کره شمالی هنوز مراحل تست نهایی این موشک را به پایان نرسانده است.
 سال ۲۰۱۰ یک منبع آگاه نظامی در وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با روزنامه «دیلی‌تلگراف» گفته بود ایران قادر است تا سال ۲۰۱۵ خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *