مقام های امنیتی برای استیضاح حاضر شدند

با توجه به تمام گفته ها در مورد حضور و یا عدم حضور وزیران امور داخله و دفاع و رئیس امنیت به نشست استیضاح مجلس نماینده گان، این مقام ها به نشست حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله، عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی و معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان در پیوند به حمله خونین شفاخانه ۴۰۰بستر سردار محمد داود خان و افزایش ناامنی های اخیر، به نشست امروز (۷حمل) حضور یافته اند.

این مقام ها در حالی به نشست استیضاح مجلس نماینده گان حاضر می شوند که پیش از این گفته می شد رئیس جمهور غنی به مجلس هشدار داده است که در صورت استیضاح مقام های امنیتی، مجلس را بر اساس یک فرمان منحل خواهد ساخت.

اما این گفته ها از سوی ارگ ریاست جمهوری رد شده و سخنگوی ریاست جمهوری اظهار داشت که رئیس جمهور با هیچکس در مورد منحل ساختن مجلس صحبت نکرده است.

در همین رابطه، عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس در نشست امروز اظهار داشت که در دیدار روز گذشته رئیس جمهور با کمیته روسا، رئیس جمهور در ارتباط با قوای سه گانه گفته است که هر قوه مستقل بوده و بر اساس قانون اساسی فعالیت میکند.

به گفته ابراهیمی، مجلس نماینده گان مطابق قانون اساسی اجراآت تعریف شده دارد، دوام کار دولت بر مبنای قانون اساسی است و هیچ سوالی در مورد مشروعیت و عدم مشروعیت قوای سه گانه وجود ندارد.

با این حال، همایون همایون، معاون اول مجلس تصریح کرد که رئیس جمهور در دیدار روز گذشته از صحبت های قبلی اش برگشته و اظهار داشت که استیضاح حق قانونی مجلس نماینده گان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *