طالبان و حقانی تهدیدی جدی برای افغانستان بعد از ۲۰۱۴

جنرال جیمز بلک برن هشدار می دهد که طالبان و شبکه حقانی حاکمیت افغانستان را پس از سال ۲۰۱۴ به گونه جدی تهدید می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این جنرال امریکایی همکاری‌های واشنگتن را پس از سال ۲۰۱۴میلادی با افغانستان وابسته به امضای توافقنامه امنیتی می داند و معتقد است که توافقنامه‌ای که ماه هاست چانه زنی ها روی آن ادامه دارند و ظاهراً هنوز هم در این توافقنامه کابل به خواست هایش نرسیده است.

جنرال جیمز بلک برن، معاون فرماندهی مشترک آیساف گفت: باید گفت که این توافقنامه بنیاد همکاری های دوجانبه میان دو کشور مستقل است و این توافقنامه برای امنیت افغانستان یک گام مثبت است.

وی ادامه داد: کمک ها و همکاری های ایالات متحده امریکا و جامعه جهانی به نیروهای امنیتی افغان سبب افزایش ظرفیت های این نیروها شده است و اکنون این نیروها توان رویارویی با دشمنان را دارند و بسیار نیرومند شده اند.

 رسانه های امریکایی گزارش دادند که او گفته است، ما به برخی از پایگاه ها نیاز داریم و گفت‌وگوها در این باره ادامه دارند به هر اندازه که حضور نیروهای هوایی امریکایی در افغانستان بیشتر باشد به همان اندازه برای توانا ساختن نیروهای افغان بهتر است.

براساس گزارشها واشنگتن بر امضای زود هنگام توافقنامه امنیتی تأکید دارد، اما کابل می گوید که این توافقنامه پس از رسیدگی به خواست هایش و برگزاری لویه جرگه امضا خواهد شد.

تأمین امنیت سراسری و توانمند شدن نظامیان افغان از مهمترین پیش شرط های کابل در توافقنامه امنیتی با واشنگتن گفته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *