یک هیات تجاری از هرات عازم ایران شد

 رئیس اتاق های تجارت و صنایع در ولایت هرات طی یک سفر با جمعی از تاجران غرب کشور وارد جمهوری اسلامی ایران شده و در این سفر خواهان شریک ساختن تجربیات فنی ایران به افغانستان شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات گفته است، که هیات تجاری که از ولایت هرات افغانستان به ایران اعزام شده خواهان انتقال تجربیات و تکنولوژی ایران به افغانستان هستند.

حاج سعد خطیبی امروز یک شنبه (۳۱ سنبله) به رسانه های ایران در همدان گفته است که اصل ۱۰ و ۱۱ قانون اساسی افغانستان اقتصاد این کشور را بر اساس بازار آزاد تعیین کرده است.

وی ادامه دادکه از همین رو برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در افغانستان و ولایت هرات داشته باشند به اختیار آنان زمین رایگان اختصاص داده خواهد شد و معافیت ده ساله از مالیاتی برای حمایت از بخش خصوصی وضع شده است.

رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات اظهار داشت: شرکت های مختلف می توانند به هرات آمده با ما و یا به تنهایی ، واحدهای تولیدی ایجاد و اشتغال به وجود آورند.

خطیبی با اشاره به این که ۵۰۰ قطعه زمین در شهرک صنعتی هرات بین متقاضیان توزیع شده است، تصریح کرد: ۳۰۰ واحد فعال تولیدی در شهرک صنعتی هرات علاوه بر واحدهای تولیدی دیگر به فعالیت می‌پردازند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *