صدای اعتراض اتحادیه اروپا در افغانستان بلند شد

اتحادیه اروپا در افغانستان با نشر گزارشی از موجودیت فساد در نهادهای امنیتی به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته است که سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان به طالبان مسلح فروخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که فساد در نهادهای امنیتی به ویژه مقام‌های عالی‌رتبه آنها باعث کاهش توانایی نیروهای امنیتی و قوت گرفتن مخالفان مسلح می‌شود.

در این اعلامیه آمده است که این وضعیت نگران‌کننده است و فروش تجهیزات نیروهای امنیتی در کنار فساد عامل اصلی جان باختن سربازان امنیتی در نبرد با طالبان مسلح استند.

به باور اتحادیه اروپا، فساد به طور گسترده در بین نیروهای امنیتی وجود دارد و این امر به شدت توانایی نیروهای امنیتی افغانستان را کاهش داده است.

نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان به کاهش فساد و مبارزه جدی با این پدیده به ویژه در نهادهای امنیتی تاکید کرده و گفته است که موفقیت در این راه، می‌تواند نیروهای امنیتی را قوی‌تر ساخته و ناامنی را نیز کاهش دهد.

این اعلامیه در حالی نشر می‌شود که روز گذشته یوناما گفته بود که افغانستان در مبارزه با فساد پیشرفت‌هایی داشته ولی هنوز با چالش‌های عمده‌ای روبروست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *