شهروندان هرات : والی جدید برای استراحت آمده است

خبرگزاری خاورمیانه – حوزه جنوب غرب افغانستان

شماری از مردم ولایت هرات از بی برنامه ای و بی تحرک بودن، سید فضل الله وحیدی، والی جدید این ولایت ابراز نارضایتی میکنند. آنان میگویند در حال حاضر نزدیک به ۲۰ روز است که از استقرار و آغاز فعالیت والی جدید میگذرد اما وی به مردم و رسانه ها هیچگونه دیدگاه انکشافی و امنیتی خود را ارائه نداده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ؛ بر اساس گفته های مردم هرات، نیاز است تا وی رابطه ی نزدیکتری را با اقشار مختلف جامعه آغاز کند و نگذارد که این نگرانی ها به خیزش هایی بر علیه وی تبدیل شود. محمد امین، یکتن از بازاریان شهر هرات معتقد است که والی جدید نه تنها پشتیبانی مردم را با خود ندارد؛ بلکه با برخی سیاستهای نادرست خود ناخرسندی آنان را به بار آورده است.

او میگوید: که والی هرات به قصد استراحت و داشتن زندگی مرفه به هرات آمده و چنین فردی توانایی اداره ی این ولایت حدودا ۴ میلیونی را نخواهد داشت. وی همچنان به این باور دارد که در اطراف آقای وحیدی شماری از افرادی جای گرفته اند که در ذهن مردم هرات، از جایگاه ارزشمندی برخوردار نمیباشند.

از سویی دیگر “مرجان” یکتن از دانشجویان دانشگاه دولتی هرات میگوید: کسانی که در اطراف سید فضل الله وحیدی دیده میشوند؛ کسانی هستند که به طور مستقیم در فساد اداری و ناهنجاری های اجتماعی دست دارند. او بیان میدارد که در صورت اینکه ولایت هرات در سال جاری از رشد و انکشاف عقب باقی بماند؛ این دولت مرکزی است که مقصر اصلی میباشد.

اشاره ی مستقیم شماری از مردم هرات مبنی بر اطرافیان والی هرات، شهردار وشماری از فرماندهان وابسته به محمد اسماعیل، یکتن از فرماندهان مسلح درگذشته میباشد.از سویی دیگر سید فضل الله وحیدی، والی هرات در برابر این ادعاهای مردمی میگوید: هنوز چندی نیست که در این سمت آغاز به کار کرده و هیچگونه مطالعه ای از برنامه های انکشافی هرات ندارد.

او تصریح میکند که با این همه اهداف انکشافی را در ولایت هرات دنبالمیکند و قصد دارد تا در مدت فعالیتش در هرات، تغییراتی را ایجاد کند.وی از برنامه های مهم خود در هرات را، فقر زدایی عنوان میدارد.آقای وحیدی از چگونگی این برنامه ها صحبتی نکرد.

بر علاوه ی این نگرانی های مردمی؛ شماری دیگر از فعالان مدنی هرات ازسخنان اولین روز ورود وی به این ولایت، نارضایتی خود را اعلام کرده اند.آقای وحیدی در نخستین سخنرانی اش در ولایت هرات فعالان مدنی را به عدم رفتار درست و اقدامات ناسنجیده متهم کرده بود.

وی گفته بود تا زمانی که در هرات به سر میبرد، اقدامات و تلاش های مدنی را به جامعه ی مدنی هرات خواهد آموخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *