سقوط ۴ پوسته امنیتی در المار و بیجا شدن صدها خانواده

سقوط پوسته ها در ولسوالی المار فاریاب

پس از درگیری های دو روزه در ولسوالی المار ولایت فاریاب، ۴ پوسته امنیتی در منطقه قره غویلی شب گذشته به دست طالبان مسلح سقوط کرد و اکنون خط نبرد به یک کیلومتری مرکز این ولسوالی رسیده است.

میر امان الله ظاهر، آمر امنیت فرماندهی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت که بمنظور جلوگیری از وارد شدن تلفات به نیروهای امنیتی، سربازان شب گذشته از ۴ پوسته در منطقه قره غویلی عقب نشینی تاکتیکی کرده اند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی برای بازپس گیری این بخش ها در حال تجهیز هستند تا طالبان مسلح را از این مناطق بیرون برانند.

ظاهر می گوید که در این درگیری ها، ۹ طالب مسلح بشمول «ملامحمد امین چونته» یکی از سرگروپان این گروه کشته شده و نزدیک به ۱۰ تن دیگر جراحت برداشته اند.

اما عبدالمنان قاطع، عضوی شورای ولایتی فاریاب از بی توجهی حکومت در قسمت کمک به سربازان خیزش مردمی که در ولسوالی المار مستقر هستند انتقاد می کند و می گوید که عدم همکاری دولت باعث سقوط این منطقه بدست طالبان مسلح شده است.

وی تصریح کرد؛ در حالیکه از یک هفته بدینسو این پوسته در محاصره طالبان مسلح قرار داشت، با تماس های مکرر به مقام های محلی در فاریاب و مرکز، هیچگونه کمکی به آنان صورت نگرفت تا بالاخره آنان مجبور به عقب نشینی شدند.

قاطع بیان داشت که پس از سقوط قریه قره غویلی، شش قریه دیگر نیز بدست این گروه افتاده و اکنون خط اول نبرد به نزدیکی های بازار ولسوالی المار رسیده است.

به گفته این عضو شورای ولایتی فاریاب، شش پوسته سرکوهی و سه قرارگاه شب گذشته به دست طالبان مسلح افتاده و در این درگیری ها، ۲ سرباز خیزش مردمی کشته شده و پنج تن دیگرشان جراحت برداشته اند.

وی همچنان اظهار داشت که بیشتر از یکهزار خانواده از مناطق سقوط کرده بدست طالبان مسلح، بیجا شده اند و اکنون در مکان های نامناسب در بازار المار به سر می برند که وضعیت شان نگران کننده است.

در عین حال، جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت که کمیته مؤظف به خاطر کمک به این بیجا شده گان در حال سروی این خانواده هستند و به زودترین فرصت به آنان بسته های کمکی فرستاده می شود.

این در حالیست که دو روز پیش شورای ولایتی فاریاب از احتمال سقوط منطقه قره غویلی ابراز نگرانی کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *