بزرگداشت از دهه نزول قران کریم در کابل

معینت تعلیمات اسلامی وزارت معارف کشور امروز یک شنیه (۱۳ اسد) از دهه نزول قران کریم در شهر کابل بزرگداشت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این محفل بیش از ۱۰۰ تن از دختران دانش آموز یک دارالعلوم کابل اشتراک کرده بودند.

شفیق الله صمیم معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف گفت که در سطح افغانستان چهار دارالعلوم برای زنان به سویه صنف چهاردهم فعال اند که در حدود ۱۵ هزار دانش آموز دراین مراکز اسلامی مصروف فراگیری علوم اسلامی وقرآنی هستند.

به گفته وی در سال آینده قرار است که ۱۰ دارالعلوم  دیگر برای زنانه در مرکز و ولایات کشور اعمار گردند.

فاروق وردک وزیرمعارف کشور برگزاری جلسات قرآنی و اسلامی را نیاز جامعه در شرایط موجود خوانده گفت:  آموزش وتحصیل علوم اسلامی  یک اصل انکار نا پذیر در جامعه افغانی است.

وردک گفت :« ما هم اکنون در سراسر افغانستان ۲۲۲ موسسه ونهاد آموزشی اسلامی داریم وبیش از ۲۲هزار دانش آموز دراین نهاد های دینی مصروف فراگیری علومی دینی هستند».

به گفته وردک وزارت معارف برنامه دارد که در سال آینده چهار دارلعلوم عصری منطقه ای در ولایت های بلخ، قندهار، هرات و یکی هم در زون شرق اعمار نماید به قول او در این دارالعوم ها به سویه های ماستری وفوق ماستری تدریس خواهند شد.

وردک گفت:« براساس برنامه حکومت افغانستان مراکز آموزشی وتحصیلی دینی را تاحدی گسترش وتوسعه داده خواهد شد  که دیگر نیاز اولاد وطن از مراکز دینی بیرون از کشور رفع شود».

وردک اطمینان داد که نه تنها ما پلان داریم که مراکز دینی فرهنگی را گسترش وتویعه دهیم که بودیجه این پلان را نیز فراهم کرده ایم.

این درحالیست که صدها دانشجوی علوم دینی به کشور های همسایه مراجعه میکنند و طی سال های خیر این مساله به یک درد سرکلان برای حکومت ومردم افغانستان تبدیل شده وگفته میشود در برخی موارد درحملات انتحاری از همین دانشجویان تازه جوان استفاده سو میشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *