القصیردرتسلط ارتش سوریه

شمار زیادی از مردم سوریه با برپایی راهپیمایی در شهر راهبردی قصیر، هم مرز با لبنان، برقراری دوباره امنیت را در این شهر ، جشن گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه / کابل ، تظاهرکنندگان روز یکشنبه با تکان دادن پرچم سوریه و سردادن شعارهای ملی گرایانه در خیابان‌های قصیر راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین اعلام کردند،به توانایی نیروهای امنیتی سوریه در مقابله با تروریست‌ها و حفاظت از کشور در مقابله توطئه‌های دشمنان این کشور، ایمان دارند.

 احمد منیر محمد، شهردار حمص نیز که در صف مقدم راهپیمایان حضور داشت اعلام کرد، بخش خدمات عمومی که تروریست‌ها آن را تخریب کردند به زودی مرمت خواهد شد.حسن یعقوب، نماینده سابق پارلمان لبنان نیز که در این تظاهرات شرکت داشت نیز گفت، دشمنان سوریه برای نابودی این کشور در تلاش بودند اما پایداری مردم و شجاعت ارتش این توطئه را ناکام گذاشت.

نیروهای ارتش سوریه پس از هفته‌ها درگیری سنگین با شورشیان مورد حمایت خارجیان کنترل شهر قصیر را به دست گرفتند . نیروهای سوری در عملیات قصیر از حمایت نیروهای جنبش مقاومت حزب الله لبنان برخوردار بودند.نیروهای ارتش سوریه اکنون کنترل بیشتر شهرها و روستاهای نزدیک مرز با لبنان را در اختیار دارند.

درگیری‌های سنگینی نیز میان نیروهای دولتی و شورشیان در حلب، لاذقیه، ادلب، دیر الزور و برخی از حومه‌های دمشق گزارش شده است.سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید،این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین بودجه و تجهیز تسلیحاتی شورشیان معارض با دولت سوریه متهم کرده است.

برخی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شورشیان مورد حمایت خارج در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *