اسنودن پیشنهاد پناهندگی سیاسی به ونزویلا را پذیرفت

 یکی از نمایندگان ارشد پارلمان روسیه می‌گوید ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد محرمانه جاسوسی امریکا، پیشنهاد پناهندگی سیاسی ونزوئلا را پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، الکسی پوشکوف، رئیس کمیته امور خاجی پارلمان روسیه در صفحه توئیتر خود نوشت: همان گونه که انتظار می‌رفت، اسنودن پیشنهاد پناهندگی سیاسی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را پذیرفت.

کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی به اسنودن پیشنهاد پناهندگی سیاسی داده بودند.

این کارمند پیشین سازمان سیا جزئیات اسناد محرمانه برنامه‌های کنترل و نظارت امریکا را در اختیار رسانه‌های خبری قرار داد. در این برنامه، سازمان‌های جاسوسی امریکا اطلاعات حجم زیادی از مکالمه‌های تلفنی و ارتباط ماهواره‌ای شهروندان این کشور را جمع‌آوری می‌کنند.

اسنودن افزود که در سازمان امنیت ملی امریکا بخشی به نام اداره امور خارجی وجود دارد که کارها را با سازمان‌های جاسوسی غربی هماهنگ می‌کند.

پیمان‌کار پیشین سازمان امنیت ملی امریکا همچنین فاش کرد که این سازمان جاسوسی امریکا در دفاتر اتحادیه اروپا در نیویورک، واشنگتن و بروکسل دستگاه شنود کار گذاشته است.

اسنودن از هنگ کنگ وارد بخش ترانزیت فرودگاه بین المللی مسکو شد و تا کنون در این بخش به سر می‌برد. وی در امریکا به اتهام جاسوسی  و خیانت ملی تحت پیگرد است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *