ارتش پاکستان در سرحدات مرزی افغانستان مستقر شدند

رسانه های پاکستانی به نقل از منابع امنیتی این کشور گزارش داد که ارتش پاکستان توپخانه سنگین خود را در مناطق مرزی «شرق و جنوب» افغانستان مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «اکسپرس‌تریبون» مقامات امنیتی پاکستان گفته‌اند که توپخانه سنگین ارتش این کشور در مناطق مرزی «تورخم» با شرق افغانستان و مناطق مرزی «چمن» با جنوب افغانستان مستقر شده است.

ارتش پاکستان مدعی شده که کمپ‌های آموزشی گروه تروریستی «جماعت‌الاحرار» وابسته به گروه طالبان پاکستان را در داخل خاک افغانستان که با مناطق قبایلی «مهمند» و «خیبر» همرز هستند، هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

منابع امنیتی پاکستان تصریح کردند که نیروهای امنیتی این کشور نیز در مناطق مرزی مستقر شده‌اند.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی پاکستان گشت‌های نظامی در امتداد خطوط مرزی با افغانستان را تشدید کرده‌اند و در وزیرستان شمالی و جنوبی وضعیت فوق العاده امنیتی اعلام شده است.

شلیک موشک و توپخانه سنگین به مناطق مرزی افغانستان باعث آواره شدن صدها خانواده شده است.

پس از وقوع حمله انتحاری هفته گذشته در ایالت سند پاکستان روابط دو کشور افغانستان و پاکستان رو به بحران رفته و پاکستان مناطقی از ولایات کنر و ننگرهار هدف موشک و توپخانه سنگین قرار داده است.

براساس گزارش ها در چند روز گذشته نزدیک ۴۰۰ موشک از سوی پاکستانی ها در مربوطات ولایات سرحدی افغانستان «کنر و ننگرهار» شلیک شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *