افغانستان فهرست ۳۲ مرکزآموزشی تروریستان را به پاکستان داد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد که فهرست ۳۲ مرکز آموزشی تروریستی که علیه افغانستان در خاک پاکستان فعالیت دارند، را به مقامات دولت پاکستان سپرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فهرست ۳۲ مرکزآموزشی تروریستی در پاکستان امروز دوشنبه (۲ حوت) از طریق سفیر افغانستان در اسلام آباد به مقامات پاکستان تسلیم داده شده و خواهان اقدامات پاکستان علیه این مراکز شده است.

براساس اعلامیه وزارت خارجه کشور، در این فهرست برعلاوه، تکراراً اسامی ۸۵ نفر از مقامات و رهبری طالبان و سایر گروه های تروریستی به شمول شبکه حقانی را که مسؤول انجام جنایات علیه مردم افغانستان بوده اند، به جانب پاکستان تسلیم داده است، تا پاکستان آنها را دستگیر و تسلیم به دولت افغانستان نماید.

وزارت خارجه اعلام کرد که پاسخ ابتدائی مقامات پاکستان در برابر این لیست ها، صبح امروز مثبت بوده و مقامات افغان امیدوار اند در خصوص آن اقدامات عملی صورت گیرد.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک بار دیگر تمنا دارد تا با حکومت پاکستان به طور مشترک، مخصوصاً در چهارچوب گروه همآهنگی چهارجانبه، در مورد لیست ها و نگرانی های هردو طرف مسؤولانه اقدامات و بحث نماید.

دولت افغانستان تأکید میکند در صورتی که خشونت ها علیه مردم افغانستان ادامه یابد، حکومت افغانستان به تلاش های خویش در خصوص تعذیرات بیشتر علیه همه گروه های تروریستی و حامیان شان از طریق میکانیزم های بین المللی، مخصوصاً سازمان ملل متحد، اقدام خواهد کرد.

این در حالیست که پاکستان نیز یک لیست ۷۶ نفری از تروریستان را به افغانستان داده که در قسمت دستگیری و سپرن آنها به دولت پاکستان اقدام نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *