اجماع ملی برای مشروعیت بخشی کاندیداتوری سیاف به زودی در کابل

داود کلکانی از مسئولین بلند پایه حزب دعوت اسلامی به رهبری عبدالرب رسول سیاف و نمایندۀ مردم کابل در ولسی جرگه، گفته است که برگزاری این اجماع ملی به قیادت سیاف قطعی شده است.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه وی گفت: از حامد کرزی، رئیس جمهور و جریان های مطرح سیاسی، از جمله ائتلاف ملی و جبهه ملی و سایر سیاست مداران با نفوذ دعوت شده است تا در این اجماع ملی که تا دو هفته آیندۀ دیگر در کابل برگزار خواهد شد، شرکت کنند و آنها نیز این دعوت را پذیرفته اند.

به گفتۀ کلکانی، محور اصلی این نشست موضوع انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری است که در آن، عبدالرب رسول سیاف، طرح خود را در این زمینه ارایه خواهد کرد و روی نامزدی یک تا سه نفر برای انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

تاکنون دفتر ریاست جمهوری در مورد شرکت و عدم شرکت حامد کرزی در این نشست ابراز نظر نکرده است و سایر جریان های سیاسی به این دعوت به طور رسمی واکنش نشان نداده اند.

موضوع برگزاری اجماع ملی، از سوی عبدالرب رسول سیاف با محوریت انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری در حالی مطرح می شود که یک ماه پیش اعلام شد که این رهبر سابق جهادی، یکی از نامزدان انتخابات آینده خواهد بود.

نامزدی وی شب ٢۴ سرطان در خانۀ مارشال محمد قسیم فهیم در کابل اعلام شده و در آن زمان، یک منبع ائتلاف ملی به پژواک گفته بود که در این نشست افزون برعبدالرب رسول سیاف، مارشال محمد قسیم فهیم، اسماعیل خان، عبدالله عبدالله، یونس قانونی و برخی از دیگر شخصیت های سابق مجاهدین نیز شرکت کرده بودند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به صورت همزمان ۱۶ ماه حمل سال ۱۳۹۳ خورشیدی برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *