اهدای پناهندگی به 500 تبعه افغانستان به استراليا

استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد در ماه های اخیر بیش از 500 تبعه افغان را که با کمک کردن به نظامیان استرالیایی در کشور جنگ زده افغانستان، جان خود را به خطر انداخته بودند، اسکان داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد این اتباع افغان که به طور عمده شامل مترجمان افغان و اعضای خانواده هایشان هستند، روادید پناهندگی دریافت کرده اند و بیشتر آنان از اواخر پارسال تاکنون در خاک استرالیا مسکن داده شده اند.

دولت استرالیا به علت خطرهایی که جان افراد متقاضی پناهندگی در این کشور قبل از ضرب الاجل سپتامبر 2013 را تهدید می کرد، تا امروز از اظهارنظر درباره برنامه خود برای اعطای پناهندگی به این افراد کرده بود.

اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا گفت: این سیاست نشانه پایبندی استرالیا به تعهدات اخلاقی خود در قبال کسانی است که از تلاش های استرالیا در افغانستان حمایت کردند.

استرالیا سال 2013 با خروج حدود هزار نظامی استرالیایی از خاک افغانستان به مشارکت نظامی در این کشور پایان داد، اما هنوز حدود 400 نظامی استرالیایی در افغانستان مستقر هستند که به نظامیان افغان آموزش و مشاوره می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *