امروز در افغانسنان عزای عمومی است

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور، امروز یک شنبه را بمناسبت حادثه المناک طبیعی در ولسوالی ارگو ولایت بدخشان عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لغزش زمین در ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان ظهر روز جمعه 300 خانواده را به کام مرک برد و در این حادثه طبیعی بیش از 2500 نفر پیروجوان، مرد و زن در آورهای گل و خاک شدند.

تا کنون شمار تلفات این رویداد طبیعی معلوم نیست و گفته می شود در این حادثه 400 نفر کشته شده و شماری هم در زیر گل، خاک و سنگ نا پدید هستند.

گروه نجات بعد از 24 ساعت عملیات برای نجات افرادی‌که در نتیجه رانش زمین در بدخشان مدفون شده‌اند، متوقف کرده‌است.

به دنبال این حادثه هیاتی از مقامات دولتی عازم ولسوالی ارگوی بدخشان شدند، این هیات شامل محمد كريم خلیلي معاون دوم رياست جمهوري، وزرای دفاع ملي، صحت عامه، انكشاف دهات، زراعت، اقتصاد، كار و امور اجتماعي همراه با شماری از نمايندگان مردم در مجلس بودند.

با این حال حامدکرزی، با صدور حکمی به منظور ابراز همدردی و غمشریکی ملت مسلمان و متدین کشور با قربانیان فاجعۀ المناک باریک آب در ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان، روز یکشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

لغزش زمین تلفات سنگینی  جانی و مالی را به باشندگان آن محل در قبال داشته است.

بر اساس حکم رئیس جمهور، امروز ضمن عزای ملی، بیرق جمهوری اسلامی افغانستان در داخل کشور و نمایندگی های سیاسی در خارج به حالت نیمه افراشته قرار داده شده اند.

رئیس جمهورهمچنان از همه شهروندان مسلمان و متدین کشور، تجار ملی، موسسات خیریه و کمک رسان خواسته است تا به کمک و یاری هموطنان مصیبت دیده شان در بدخشان شتافته و به آنان مساعدت نمایند.

کزی از بارگاه خداوند جلیل، برای شهدا جنت فردوس و برای بازماندگان شان، صبر جمیل استدعا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *