عواید شهرداری بلخ ۴۰ درصد افزایش یافته است

شهرداری ولايت بلخ از افزايش ۴۰ درصدی عوايد اين اداره و ارائه خدمات بهتر شهری به مردم در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد يونس مقيم؛ شهردار بلخ در نشست گزارش‌دهی و مشورتی سالانه در جمع نمايندگان مردم در شهر مزار شريف گفت كه در سال جاری، تاكنون در عوايد شهرداری ولايت بلخ در مقايسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزايش به‌ وجود آمده و خدمات شهری بهتری نيز به شهروندان ارائه گرديده است.

به گفته شهردار مزار شريف از ابتدای سال جاری تاكنون بيش از ۲۰ كيلومتر سرک در داخل شهر آسفالت گرديده و پارک‌های متعددی نيز در گوشه و كنار شهر احداث شده است.

مقيم افزود كه قرار است در سال آينده خورشيدی نيز بيش از ۲۰ كيلومتر جاده در ولايت بلخ آسفالت شود.

آقای مقيم همچنين يادآور شد كه با توجه به افزايش عوايد شهرداری، اين اداره توانسته جهت تنظيم بهتر برنامه های تنظيفی شهر، تعداد قابل توجهی از ماشين‌آلات را نيز خريداری نمايد.

وی از افزايش فضای سبز و ايجاد گلدان‌های داخل شهری به عنوان اقدامات اين اداره در جهت حفظ محيط زيست و زيبايی شهر نام برد.

شهردار مزار شريف از ظرفيت‌سازي و ارتقاي توانمندي هاي كارمندان اين اداره نيز به عنوان عملكرد مثبت شهرداري در ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ايجاد سهولت در امور كاري اين اداره ياد كرد.

 وی همچنين افزود كه شهرداری ولايت بلخ در نظر دارد به منظور استفاده بهتر جوانان از اوقات فراغت شان پارک‌های تفريحی و ورزشی را نيز در نواحی مختلف شهر مزار شريف احداث نمايد، در عين حال شهردار مزار شريف از كمرنگ بودن همكاري مردم در پرداخت تعرفه ها و عوارض شهرداری، اظهار گلايه كرد.

وي تصريح كرد كه جهت سرعت بخشيدن در جمع آوري عوايد شهرداري از منازل رهايشي، تمامي خانه ها و محلات از سوي اين اداره شناسنامه شده و مالكين مكلف اند هر سال حسابات و باقيات شان را با اين اداره تصفيه نمايند كه به باور آقای مقيم اين امر مي تواند در حد قابل ملاحظه اي بر درآمد و عوايد شهرداري تاثيرات مثبت بگذارد.

شهردار مزار شريف از احداث پروژه ها و شهرك هاي غير قانوني در ولايت بلخ نيز يادآوری نموده گفت كه از مجموع نزديک به ۹۰ شهرک جديد رهايشی كه در اين ولايت روی دست گرفته شده تنها ۲۰ شهرک آن اسناد قانونی دارند و براساس نقشه و ماسترپلان شهری مجوز فعاليت دريافت كرده اند.

وی به صاحبان شهرک های غير قانونی هشدار داد كه اگر مراحل قانونی كار خود را طی ننمايند شهرداری جلو فعاليت آنان را خواهد گرفت.

به باور برخي از مردم ولايت بلخ با وجودي كه در مقايسه با بسياري از شهرهای افغانستان، ولايت بلخ به خصوص شهر مزار شريف از امكانات نسبتا مناسب شهری برخوردار مي باشد؛ اما نبود كاناليزاسيون، ناتكميل ماندن پروژه های بازسازی، نبود دستگاه‌های تصفيه و نارسايي در شبكه توزيع آب آشاميدنی از جمله مشكلاتی است كه ساكنان اين ولايت خواستار رفع آن مي باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *