تحصن در مسیر انتقال اکمالات ناتو و آیساف

هزاران نفر از مخالفان حملات طیاره های بی پیلوت امريکايي در پاکستان به انسداد مسير انتقال تجهيزات براي نيروهاي امريکايي در افغانستان، ادامه مي‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – به گفته سازمان دهندگان اين اعتراض، اين انسداد که از تاريخ ۲۳ نومبر آغاز شده است، تا زماني که واشنگتن به حملات طیاره های بی پیلوت خود در اين کشور منطقه جنوب آسيا پايان دهد، ادامه خواهد داشت.

اعضاي حزب تحريک انصاف و جماعت اسلامي پاکستان در يکي از مهمترين مسير هاي ناتو در شهر پيشاور تحصن کرده‌ و در سه هفته اخير به کاميون هاي حامل تجهيزات ناتو اجازه نداده‌اند از مرز شمال غربي وارد افغانستان شوند.

معترضان شبانه روز همه کاميون هاي عبوري از اين مسير را متوقف و اطمينان حاصل مي‌کنند که اين کاميون ها تجهيزات مورد نياز نيروهاي خارجي در افغانستان را حمل نمي‌کنند و سپس به آنها اجازه عبور مي‌دهند.

گزارش هاي منتشره حاکي از آن است که چاک هيگل وزير دفاع امريکا در سفر اخير خود به پاکستان به رهبران پاکستان هشدار داد : در صورتي که آنها اعتراضات و توقف انتقال تجهيزات را حل و فصل نکنند، ادامه حمايت سياسي واشنگتن از برنامه کمک هاي جاري در پاکستان دشوار خواهد بود.

دولت پاکستان روز پنج شنبه گزارش رسانه هاي امريکايي مبني بر اين که هيگل برنامه کمک به اسلام آباد را به مسير تامين تجهيزات ناتو مرتبط دانسته است، رد کردند.

عزير احمد چودري سخنگوي وزارت امور خارجه پاکستان در خلال کنفرانس خبري هفتگي خود گفت: چاک هيگل وزير دفاع امريکا در خلال سفر اخير، مذاکرات مثبتي با رهبران پاکستان برگزار کرد.

امريکا مي‌گويد در حملات طیاره های بی پیلوت ” سيا ” طالبان که نيروهاي بين المللي در افغانستان را تهديد مي کنند، هدف قرار مي گيرند، اگرچه آمارهاي منتشره از تلفات نشان مي دهد که غير نظاميان پاکستاني اغلب قرباني اين حملات غيرقانوني مي‌شوند.

کشتار غيرنظاميان پاکستاني از جمله زنان و کودکان در حملات طیاره های بی پیلوت امريکايي، روابط ميان واشنگتن و اسلام آباد را تيره کرده است و مقامات پاکستاني بارها از دولت امريکا شکايت کرده‌اند.

گزارش دانشکده حقوق استنفورد و دانشکده حقوق دانشگاه نيويورک در سپتامبر ۲۰۱۲ آمارهايي هشدار دهنده از تاثير حملات هواپيماهاي بدون سرنشين بر مردم عادي در مناطق قبايلي پاکستان ارائه کرده است.

اين گزارش خاطر نشان مي‌کند، تنها دو درصد از تلفات حملات هواپيماهاي بدون سرنشين را شبه نظاميان تشکيل مي‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *