کرزی : پیمان در آپریل 2014 امضا می شود

خبرگزاری خاورمیانه – حامد کرزي رئيس جمهور کشورمان مي‌گويد وي با تهديد و ارعاب، توافق امنيتي جنجالي با واشنگتن را که مجوز حضور هزاران نيروي نظامي امريکايي پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان را مي‌دهد، امضا نخواهد کرد.

حامد کرزي امروز در گفتگو با شبکه تلويزيوني NDTV هند گفت:

لفاظي هاي پرخاشگرانه به کار نمي‌آيند… ما ملتي نيستيم که با ارعاب تسليم شويم.

اگر آنها اين مسئله را به رسميت نشناسند، براي آنها بهتر است آن را به رسميت بشناسند. ما زماني که احساس اطمينان کنيم که امضاي ما صلح و امنيت را به بار آورد، اين توافق را امضا خواهيم کرد.

کرزي گفت اين بدان معناست که اگر شما اين توافق را امضا نکنيد، ما درگيري در کشور شما را تحريک خواهيم کرد و ما مشکل ايجاد خواهيم کرد.

رئیس جمهور گفته است اين توافق تنها پس از انتخابات رياست جمهوري آتي افغانستان در آپریل ۲۰۱۴ مي تواند امضا شود و همچنين درباره هر گونه حضور ناتو در صورتي که اين حضور به معناي بمباران و کشتار بيشتر، هشدار داده است.

رئيس جمهور افغانستان همچنين خواستار توقف حملات نيروهاي تحت رهبري امريکا عليه اهداف غيرنظامي در سراسر اين کشور جنگ زده شده است.

اين در حالي است که مقامات امريکايي تاکيد دارند که اين توافق بايد تا پايان سال ۲۰۱۳ امضا شود. کرزي روابط نزديکي با هند دارد و واشنگتن اميدوار است که دهلي نو بتواند کرزي را متقاعد و کرزي اينن توافق را امضا کند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *