فعالان مدنی پاکستان، به کابل آمده اند

شماری از فعالان مدنی پاکستان، برای گفتگو با فعال مدنی و سیاست مداران افغان، بخاطر بهبود یافتن روابط افغانستان و پاکستان به کابل آمده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فعالان مدنی گفته اند که پاکستان و افغانستان، مشکلات جدی باهم ندارند و باید برای از بین بردن سوء تفاهم، میان دو کشور اعتماد سازی بیشتر شود.

مومی سلیم، از فعالان مدنی پاکستان، هدف از سفرش به افغانستان را تلاش برای بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد دانسته است، بانو سلیم افزوده است که وجود برخی بی اعتمادی ها میان افغانستان و پاکستان، روابط میان دو کشور را با چالش های جدی رو به رو کرده است.

به باور او، دو کشور همواره قربانی حمله‌های هراس افگنانه بوده و باید راه حل مناسبی برای ختم جنگ در این کشورها پیدا کرد، در جریان چند سال گذشته این نخستین گروهی از فعالان مدنی پاکستان اند که برای بهبود روابط میان دو کشور به کابل سفر کرده اند.

فعالان مدنی پاکستان بر این باورند که برای از میان برداشتن بی اعتمادی، باید اعضای جامعه‌ی مدنی هر دو کشور – به ویژه نسل جوان، پا پیش بگذارند، پیش از این، گروهی از فعالان مدنی افغانستان به پاکستان نیز رفته اند و احتمالأ این دید و بازدیدها، ادامه خواهد یافت.

مهمانان پاکستانی، دیروز با کمیسیون روابط بین المللی مجلس سنا دیدار کرده و در مورد چگونگی تأمین صلح و بهبود روابط افغانستان و پاکستان صحبت کردند.

در همین حال، “عارف پشتون”، رئیس کمیسیون روابط بین المللی مجلس سنا نیز گفته است که میان دولت های افغانستان و پاکستان باید اعتماد سازی شکل گیرد، و روی موضوعات تازه و تأمین امنیت دو کشور بیشتر رایزنی کنند.

بازی های پیچیده، دشمنی های غیر متعارف که بیشتر قربانیان آن غیر نظامیان در کشور اند، هم برای مردم افغانستان و هم برای مردم پاکستان خسته کننده شده است.

بارها بازرگانان پاکستانی به کابل آمده اند و بازرگانان افغانستان نیز به اسلام آباد رفته اند، تا با گسترش روابط اقتصادی، برای دو کشور راه حل پیدا کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *