پاکستان مسیر ارسال تدارکات به افغانستان رانباید مسدودکند

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو ) از پاکستان خواست مسیرهای ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان را به رغم کشته شدن رهبر طالبان پاکستان در حمله طیارهء بدون سرنشین امریکا، باز نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پاکستان روز یک‌شنبه پس از کشته شدن حکیم‌الله محسود، سرکرده طالبان پاکستان در حمله طیاره بدون سرنشین امریکا به منطقه وزیرستان شمالی در مرز افغانستان اعلام کرد، در روابط با امریکا تجدید نظر خواهد کرد.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو ) در کنفرانسی خبری گفت: من اطمینان دارم مقامات پاکستانی مسیرهای ارسال تدارکات به داخل افغانستان را باز نگه خواهند داشت زیرا ثبات و امنیت در منطقه به سود پاکستان خواهد بود.

دولت پاکستان با محکوم کردن کشته شدن محسود، آن را نوعی تلاش امریکا برای منحرف کردن مذاکرات صلح با طالبان پاکستان از مسیر خود توصیف کرد.

برخی سیاستمداران پاکستان مسدود شدن مسیر ارسال تدارکات ناتو به داخل افغانستان را در واکنش به این حمله طیاره بدون سرنشین امریکا به خاک کشورشان خواستار شده‌اند.

پاکستان مهم‌ترین مسیر ارسال تجهیزات و تدارکات برای نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان به شمار می‌رود، مسدود شدن این مسیر ارسال تدارکاتی برای امریکا به شدت مشکل‌ساز خواهد بود؛ آن‌هم در حالی که نیروهای غربی آماده می‌شوند تا پایان سال آینده افغانستان را ترک کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *