عطامحمد: ما منافع ملی را قربانی منافع شخصی نکردیم

عطامحمد نور والی ولایت بلخ می‌گوید ما در برابر چک سفید ارگ مقاومت نموده و با درک منافع ملی وارد کار زار انتخابات ریاست جمهوری شدیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور که امروز (15میزان) در افتتاحیه دفتر جدید حزب جمعیت در کابل صحبت می کرد گفت: هرچند که گفته می‌شد بعد از رهبر حزب”جمعیت” این تشکل بزرگ سیاسی از هم بپاشد ولی سران حزب یکبار دیگر این حزب را از تشدد و پراکندگی نجاد داده و دور هم جمع شده و بنا بر همان  اصول و معیارها حزب را سرپا نگهداشتند.

والی بلخ افزود که در ادامه‌ای آن حزب جمعیت بادرک و دریافتی درست از وضعیت  موجود با خرد سیاسی موفق شد تصمیم عاقلانه گرفته و با ائتلاف با دو حزب بزرگ سیاسی دیگر که هرکدام از سابقه‌ای طولانی و مردمی برخوردار هستند نامزد واحدی را معرفی و از آن حماید کنند.

وی علاوه نموده که در این کار و زار انتخاباتی بجز این سه حزب بزرگ افغانستان 15 حزب دیگر و چندین شورای مردمی دیگر مثل شورای اعراب، ترکمن‌ها و پشه‌ای‌ها… نیز از این تکت انتخاباتی استقبال نموده و اعلام حمایت نمودند.

نور علاوه نمود که این تیم بر آن است که جمعی دیگری را هم راضی نماید که به این جمع بیپوندد.

عطامحمد نور گفت که دیگر ما منتظر نمی‌شینیم که شرایط چه روز و روزگاری را بر ما می‌آورد بلکه این‌بار تصمیم گرفتیم که ما شرایط را به نفع مردم خود تغییر داده و زمینه را به نفع مردم خود فراهم نماییم.

وی علاوه نمود که به رهبری جمعیت ده‌ها پیشنهاد از سوی رییس جمهور و تیم شان ارائه شد که در آن چک سفید، معاونت وبخشی از کابینه شامل بود ولی ما به هیچ‌وجه راضی نشدیم که خیر وصلاح جامعه را با پول و یا معاونت و وزارت بدل نماییم.

والی قدرتمند بلخ در پاسخ به سوال خبرنگاران  درخصوص جداشدن احمدضیا مسعود و اسماعیل خان از بدنه‌ای جمعیت گفت: “احمدضیا مسعود و امیر اسماعیل خان به هیچ وجه از جمعیت جدا نشده است و همچنان از فعالان این حزب به شمار میروند.

او علاوه نمود که این‌ها افراد و اشخاص بزرگی هستند و امروز هم حضور دارند ولی رفتن‌شان در تیم انتخاباتی دیگر جزء حقوق شهروندی شان است ولی به یاد داشته باشید که هنوز تا انتخابات شش ماه وقت باقی است وممکن است تا آن زمان تغییراتی زیادی به وجود آمده وخیلی از تیم‌ها از کار زار انتخاباتی کنار بروند.

وی در پایان گفت که در برابر تیم منتخب و ملی که از جانب جمعیت و احزاب قدرتمندی و نهاد‌های که ساخته شده است هیچ رقیبی وجود نداشته و پیروز این عرصه همین تیم خواهد بود.

صلاح‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح  و رییس حزب جمعیت همچنان تاکید نمود که حزب بعد از مشوره با تمام اعضای خود جناب داکتر عبدالله را بعنوان کاندید مورد نظر انتخاب و وارد کار و زار انتخاباتی شده است.

وی علاوه نمود که قدم بعد کمپاین‌های انتخاباتی است که همگی و با تمام توان شخصی و حزبی وارد این کمیپاین شده و زمینه را برای ورد نامزد این تیم به ارگ ریاست جمهوری فراهم می‌سازیم.

ربانی بیان داشت که تکت انتخاباتی که شما چند روز پیش شاهد ثبت نامش بودید در نتیجه توافقات جداگانه‌ای با احزاب دیگر شکل گرفته و  بدون شک این اقدام بزرگ نتیجه شخص نیست بلکه برآیند فکر و تصمیم مجموعه‌های مختلف سیاسی است. پس بنا بر این  دولت بعدی دولت فردی نخواهد بود بلکه دولتی برخواسته از اراده و تحول طلبی مردم بوده و با برنامه‌ای مدون و پشتوانه قوی سیاسی پا به عرصه‌ای سیاست خواهد گذاشت.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که روزی گذشته احمد ضیا مسعود معاون این حزب در کنار زلمی رسول به عنوان معاون اول ایستاد و پیش از آن نیز اسماعیل خان یکی از موسسین و اعضای برجسته‌ای این حزب به بحیث معاون اول عبدالرب رسول سیاف نامزد شده بودند که به باور خیلی‌ها این کار خلاف شان یک تشکل سیاسی می‌باشد.

هرچند اسماعیل خان یکی از چهره‌های بارز حزب جمعیت امروز در بین رهبران این حزب دیده‌ می‌شد ولی نبود کسانی چون امرالله‌صالح، احمدضیا مسعود شکافی عمیقی را در بین این حزب نشان می‌داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *