سرمایه داری عامل فقر در امریکا!

فعال امريکايي، نظام سرمايه داری در امريکا و “ساختار نابرابری اجتماعی” در آن را عامل اوضاع نابسامان اقتصادي شهروندان اين کشور به ويژه زنان و مشکلاتی که آن‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند، دانسته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، راندی شورت عضو سازمان شبکه خودمختاری جامعه سياهپوستان گفته است که شمار افراد بالای ۶۵ سال در امريکا به ويژه زنانی که زير خط فقر زندگي مي‌کنند، در حال انفجار است.

راندی شورت اين اظهارات را در حالی بيان داشت که مرکز ملی حقوق زنان (NWLC) فاش کرد، شمار زنان سالخورده امريکايی که در فقر شديد زندگی می‌کنند از سال ۲۰۱۲ ميلادی، ۱۸ درصد افزايش داشته است.

نتايج اين بررسي نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۲ ميلادی ، ۱۳۵ هزار زن سالخورده ديگر به شمار زنان سالخورده‌ای که در سال ۲۰۱۱ ميلادی با کمتر از ۵.۵۰۰ دالر در سال زندگی می‌کردند افزوده شده و شمار اين افراد به ۷۳۳ هزار نفر رسيده است.

وی افزود: اين‌که اين جامعه هيچ تمايل جدی برای تامين امنيت اجتماعی تمامی افراد خود ندارد، جای تعجب ندارد.

راندی شورت افزود، شهرها و دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ مستمری مردم را غارت مي‌کنند، چون بسياری از افراد در حال از دست دادن چيزی هستند که غير از ساختار نابرابر اجتماعی در اين جامعه سرمايه گذاري کردند.

وی افزود، هيچ جامعه پيشرفته‌ای اجازه نمیدهد که شهروندانش آن‌چه را که شهروندان امريکايی متحمل می‌شوند، متحمل شوند.

راندی شورت خاطر نشان کرد : آن‌ها سياست مالياتی را اتخاذ کرده‌اند که افراد سالخورده به دليل پرداخت اين ماليات کمتر از ۱۰ تا ۱۵ دالر عايدشان می‌شود و خانه‌های‌شان تصرف مي‌شود.

شورت افزود، متاسفانه با اين افراد سالخورده بسيار هولناک رفتار مي‌شود و بسياری از آن‌ها جان خود را از دست مي‌دهند.

اين فعال امريکايی خاطر نشان کرد: ما جامعه‌ای داريم که به سمت اوتانازی ( قتل ترحمي) پيش مي‌رود و سياستی اتخاذ نمی‌کند که تا از کشتن افراد سال‌خورده جلوگيری شود.

راندی شورت خاطر نشان کرد، اين پديده نشان می‌دهد که نظام متزلزل، مبتذل و شرور سرمايه داری امريکا، حتی به مردم خود نيز اهميت نمي‌دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *