امریکا در پی نابودی مقاومت اسلامی است

یک تحليلگر سياسي مي‌گويد امريکا با حمله نظامي به سوريه قصد دارد ائتلاف ميان اعضاي جبهه مقاومت اسلامي در خاورميانه را هم بشکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اريک دريستر، موسس پايگاه اينترنتي “استاپ امپرياليسم” میگوید: اتحاد و ائتلافي که بين دولت نوري المالکي (نخست وزير عراق) و دولت بشار اسد (رئيس جمهور سوريه) و گروه حزب‌الله در لبنان وجود دارد يک مقاومت بسيار قدرتمند و جبهه‌اي قوي در برابر نفوذ و سلطه‌جويي امريکا، ناتو و اسرائيل در منطقه خاورميانه به شمار مي‌رود.

دريستر افزود : پس بخشي از اين راهبرد بلندمدت از آن زمان در نابودي نفوذ ايران در منطقه با تجزيه ائتلاف شيعي موجود خلاصه شده است و سوريه در همه اين موارد يکي از ارکان اصلي به شمار مي‌رود.

اوباما روز شنبه (۹ سنبله) گفت درصدد دريافت مجوز کنگره براي حمله به سوريه است چرا که واشنگتن نمي‌تواند نسبت به آنچه که حمله شيميايي به مناطقي از سوريه خوانده شد “بي‌اعتنا باشد.”

فراخوان براي اقدام نظامي بر ضد سوريه پس از آن شدت گرفت که نيروهاي مخالف مورد حمايت خارج دولت بشار اسد را به حمله شيميايي به پايگاه‌هاي شبه‌نظاميان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست متهم کردند.

اين تحليلگر سياسي در پايان خاطرنشان کرد :بنابراين وقتي ما به جنگ سوريه و منافع امريکا مي‌نگريم مي‌بينيم که يک منفعت بسيار ساده در آن وجود دارد: حفظ برتري و نفوذ امر يکا در خاورميانه با محروم کردن ايرانيان از يک متحد کليدي و تجزيه منطقه به بهترين وجهي که آنها قادر به انجام آن هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *